torsdag, juli 08, 2010

Leta leta leta...

Ikväll har jag letat som en tok efter en bikini.
Hade för mig att jag hade den kvar.
Men tydligen inte.
Hittade iaf lite kläder jag passar nu.
Sånt jag lagt undan då det varit för litet.
1 par svarta lite finare byxor och 3!!! par jeans.
Jag som stört mig ett tag nu på att jag inte haft några jeans att ta på mig utan har gått i typ samma alltid. Så låg dom där i skåpet utan att säga något.
Men tänk vad jag är en SPARA. Slänger typ inga kläder. Hittade jeans som är så slitna att dom nästan trillar sönder, tröjor jag hade i tonåren och något som var ÄNNU äldre...
Inte för att det går att använda nu, det passar inte eller så är det helt urtvättat.
Där fanns klänningar, kjolar, byxor, skjortor, tjocktröjor och shorts, ja allt utom underkläder. Det har jag nog kastat det mesta efter hand. Fanns dock någon BH som aldrig är använd.
Jobbigt när man pendlar så mycket i storlek att man måste ha en gardrob för den "smala" kroppen och en gardrob för den lite större. Vågar inte kasta något för det kan ju KANSKE passa sen.
Hade ju rätt denna gången =)

I vilket fall som hellst så måste jag köpa ny bikini.
Har 2 baddräkter i 2 storlekar. Förra sommaren hade jag den lite större, nu får jag använda den lilla.
Ska i morgon sortera ALLA kläder jag hittade och lägga i en "spara" och en "lämna bort"hög. Sen får jag ta det som jag kan lämna bort till röda korset här i stan och se om dom tar emot det. Behöver ju inte kasta hela kläder bara för att jag inte vill ha dom längre.
Men sen ska jag sortera sparakläderna snyggt och prydligt i min gardrob så jag har översikt på vad jag äger. Tror jag har mer än jag använder till vardags.
Hittade faktiskt 1 par jeans som jag ska ta med till en vän i morgon. Hon är lite större än mig och dessa jeansen har jag inte ens klippt av lapparna på, dom är för stora och jag kommer aldrig växa i dom.

Nej, nu ska jag se om jag kan få lite sömn.
Natti natti.

Inga kommentarer: