fredag, juli 09, 2010

VARM

Har haft några ganska bra dagar nu. Har inte sovit så mycket men har ändå lyckats orka med det jag skulle göra.

Igår var jag, Freddan, AE och Freddans lillasyster i Balsby och badade. Det var så skönt att komma iväg. Barnen badade mest hela tiden, vi vuxna låg och läste i solen. Jag var också i och badade. När vi kom hem var vi trötta, både av värme och bad, så kvällen blev lugn.

Idag hade vi lite sovmorgon, men jag fick sms av Telenor och fick reda ut lite räkningsproblem. Jag hade bättre koll än vad dom hade…
Fick annat telefonsamtal sen.
Ska på anställningsintervju på måndag. Semestervikarie som personlig assistent i Everöd, deltid i 4 veckor. Inte så länge, men där är ändå något. En bra början och lite extra pengar, hoppas jag.
Sen gick vi till AE. Freddan stannade där och badade med lillasyster i poolen medan jag stack iväg och köpte bikini.
Den första jag testade passade perfekt och var SÅ snygg. (Bild kommer senare)
Hos AE igen så invigde jag bikinin både i solen och i poolen.
Sen gick vi hem då Freddan började med sitt trottsiga humör igen… Grrr…
Hemma har det gått bra utan bråk, men så har jag också sovit i 2 timmar.
Jag var lite trött så jag slocknade på soffan. Kanske tur för grannarna har fest ikväll så det blir kanske inte så mycket sömn i natt.
Kristianstadsdagarna har börjat, ska nog in där med Freddan i morgon. StarWars och mat på stan, kanske något på tivolit och lite annat när vi väl är där. Men sen blir det nog inte fler turer in där.
Varm kväll, känns som man smälter bort. Tom datorn är VARM. Katterna har ständig feber, fri tillgång till nytt kallt vatten och så är det även för mig och Freddan.
Håller på med middag så här sent, för det har inte gått att äta innan, för varmt för att känna hunger.
För er som undrar så har jag 30 grader i lägenheten…

Inga kommentarer: