onsdag, maj 05, 2010

Trött

Fortfarande trött.
Måste varit tuffare i helgen än jag trodde från början.
Har haft huvudvärk idag också. Men den går iaf att medicinera bort.
Igår var jag hela dagen i skolan, kursintro och film.
Seg dag men det funkade okej. Hade datorn med mig och pysslade med. Ska nog ha det denna kursen för då kan jag, om jag bli trött på att lyssna på föreläsaren, surfa runt lite. Har nämligen en mycket dryg föreläsare. Känns jobbigt att säga så men hon har ganska värdelösa powerpoints, hon verkar livrädd att stå där framme, stammar och säger ehmm.. Så jobbigt att lyssna på. Man tappar tråden ganska ofta. Men jag försöker anteckna så mycket jag kan så får jag kolla i böckerna sen och se om jag fattat det hon snackat om.
Denna kursen är det ju bra att man går på föreläsningarna så man iaf får snacka med de som är i samma grupp på det stora arbetet vi ska skriva. Ska göra ett litet forskningsarbete om Mellanöstern-film. Vi har inte bestämt frågeställning än men det är något vi får tänka på lite och sen är det bara att börja jobba med det. Tror det blir bra, ska bli kul att läsa om annan film än den från Hollywood och Europa iaf. Finns ju så mycket mer där ute.

Har beställt digitalbox och kort från Canal Digital. Hyresvärden har gjort lite ändringar i tvutbudet så vi får boxen gratis samt fri kortavgift under bindningstiden, som är 12 månader. Så jag tänkte utnyttja det iaf och sen får man se om man vill fortsätta. Så nu fick jag färre kanaler, har bara valt att ha grundpaketet, SVT1, SVT2, SVTB, SVT24, Kunskapskanalen och TV4. Kollar nämligen inte på de andra kanalerna ändå, mer än Freddan som tittat på CartoonNetwork, men den har vi inte längre nu.
Fast att inte ha den längre är bara skönt då det ändå bara visades samma program där hela tiden. Även Freddan hade börjat tröttna lite på den och då är det illa. Så nu tittar vi inte alls mycket på tv här hemma. Bättre att köpa fler bra filmer då och då istället.
Nyheter och sånt viktigt kan man ju ändå se på nätet om man vill, 3an och 5an har ju lite program som dom lägger ut på nätet så man kan se dom gratis där och då är det bättre jag gör det. Blir lite billigare ju.

Nej, nu ska jag fixa något snabbt att äta, ta en dusch och sen iväg på möte.
Föräldraråd i skolan. Hoppas jag orkar, vill ju inte somna där.

Inga kommentarer: