tisdag, maj 18, 2010

Mini


Mini är inte stor. Här ligger hon i mina händer och sover. Jag fick hålla henne en stund när Shiva ändå grejade med annat, men inte så länge så Freddan fick vara snabb med kameran.
Dagen har gått fint och Shiva är uppe och rör sig, har ätit bra och skött andra behov. Men hon lämnar inte Mini så långa stunder.
Jag bäddade rent och fint till dom i eftermiddags så nu kan dom mysa och gosa ostört i mitt sovrum, fast att Shiva ändå lätt kan ha koll på allt som händer här hemma.
Zeus han är mer "mammig" men det är nog för att han inte har någon att busa med samt att han inte riktigt fattat vad det är för något pipigt som Shiva hela tiden är hos.
Freddan är så glad för lilla Mini och är och klappar henne jämt, så kommer det vara tills hon springer runt och jagar hans fötter sen i sommar. Han är väldigt mån om att hon och Shiva har det bra.
Annars har det inte hänt så mycket här hemma, mer än att mamma kom på oanmäld snabbvisit. Freddan har lekt med Zeus på balkongen och jag har försökt få lite gjort med skolgrejer.
När jag ringde veterinären i förmiddags så passade jag på att boka en tid till Zeus, han ska bli kastrerad så vi inte får fler kissar sen, räcker med denna sötisen.

2 kommentarer:

eva-marie sa...

Halledudande - vilket LIIIIEN sötnos. Då har ni en hel kattfamilj nu eller?!

Maria sa...

Ja, här är en hel kattfamilj med mamma, pappa och bebis. Mysigt som tusan att få gosa med dom alla =)