tisdag, maj 18, 2010

Mini är född :)

Det började i natt, jag skulle precis lägga mig. Shiva sprang runt och jamade. Jag la mig ändå men kunde inte sova så bra. Klockan 5 vaknade jag av att det var dags.
Mini föddes på golvet i mitt sovrum.
Jag fick hoppa in och torka lite så Mini fick luft då Shiva inte visste vad hon skulle göra.
När Mini började pipa så kom Shiva direkt och tog över. Hon tvättade rent och åt efterbörden sen låg båda och vilade, eller Mini diade.
8.15 kom en liten till men den fick jag inte liv i :(
Efter långt förlossningsarbete så orkade den nog inte mer. Shiva hade inte ont under själv arbetet men det tog ju lång tid.
När jag hade fått känna på Shiva om hon hade fler i magen så återgick hon till Mini.
10.15 ringde jag veterinär för att kolla om det var mer jag skulle tänka på, men dom trodde allt var bra och nu skulle Shiva bara vila. Om jag märkte något så fick jag naturligtvis höra av mig igen.
Efter detta så har Shiva och Mini fått vara lite själva fast jag har haft koll på lite avstånd. Allt verka bara fint.
Zeus han är lite förvirrad över vad som hänt men är så snäll. Han tittar till Shiva och tvättar henne då och då, men han verkar lite rädd för Mini.
Mini är väldigt troligt en liten flicka som nu är 9 timmar.

Inga kommentarer: