torsdag, maj 13, 2010

En bra dag

För ett tag sen fick vi en inbjudan att hänga med en av Freddans kompisars avslutning på miniorerna. Vi tackade ja då grabbarna leker så fint samt att det är ju alltid kul att lära känna nytt folk.
Så igår fixade jag fram lite saker och i morse packade jag väskan så vi skulle klara en dag ute. Kompisen JN, hans lillebror HN och deras mamma CN kom och hämtade oss och vi åkte till Ivö. Skulle vara på Ivögården vid 11 men missade båten med typ 30 sekunder så vi kom lite sent.
I bilen började killarna leka och snacka. Dessa killar har så roligt tillsammans. Jag och CN känner inte varandra så bra så vi har ju mycket vi kan snacka om.
När vi kom fram så började allt med att vi skulle gå tipsrunda, 12 frågor om lite allt möjligt. Vissa av svaren hade killarna koll på, men vi fick hjälpa med några, en av frågorna var vi osäkra på vi också så den blev fel. Men 11 rätt är bra. Efter det så var det lite lek medan korvarna grillades. Jag och CN plockade fram sittunderlag och snackade. Killarna slängde i sig sina korvar och fortsatte lekandet. Vi vuxna satt kvar och snackade lite. Fanns mycket att göra för barnen, boccia, badminton, brännboll, klättra i träd, fotboll, styltor och säkert mer som jag missat.
När alla ätit så var det dags för lite familjemässa utomhus. Barnen satt ganska lugnt och stilla medan mässan pågick. Alla fick även (om dom ville) ta nattvarden. Freddan ville inte så jag satt kvar med honom men JN, HN och CN tog det. JN och HN tyckte inte att det var så gott. Naturligtvis så frågade JN vad oblatet är gjort av, både jag och CN hade ingen koll på det. Min kompis Google hittade: http://www.tidningenspira.com/artikel.php?id=411
Efter mässan så bjöds vi på fika vuxna fick kaffe/te och någon kaka och barnen fick glass och saft. Sen lekte barnen ett tag till.
Vi begav oss hemåt strax efter kl 14 och fick naturligtvis vänta på båten även denna gången, så vi kom hem ca kl 15.
En mycket trevlig dag och både jag och Freddan blev trötta av all denna friskluft. Det kalla vädret gjorde inte så mycket, skönt att det inte regnade bara. Finns ju kläder så man inte fryser. Visst hade det inte skadat om solen varit framme men man kan inte få allt.
Så nu blir kvällen lugn, tv och film, troligtvis så kommer jag läsa på lite om ett skolarbete som ska skrivas men det kan jag ju göra i soffan.

1 kommentar:

eva-marie sa...

Tänk - vi hade minsann kunnat träffas på IVÖ - min minsting var också inbjuden av kyrkan! Han har gått på miniorer liksom hans syskon. Nu skulle han åka till Malmö med musiklassen också så det blev inget Ivö för oss.
Vad kul att ni uppskattade dagen!
Jag visste inte heller vad oblat är gjort av....