lördag, maj 15, 2010

Regn

I flera dagar nu så har jag tyckt att vädret varit jobbigt. Konstant mulet och kallt.
Men just nu så tycker jag att det är mysigt. Ligger nämligen i sängen och vaknade nyss till ljudet av att det regnar ganska mycket ute. Det slår mot fönstret och luften som kommer in är så där frisk som det bara är under/efter ett ganska långt sommarregn.
Tankarna som dyker upp nu tar mig tillbaka till flera olika trevlig minnen från tider i husvagn och tält.
Husvagns minnena är från två perioder i mitt liv, barndomens sommarsemester och några somrar i tonåren som jag vännerna spenderade på campingen i Tredenborg. Dessa somrar var några av de lyckligaste i mitt liv, eller iaf de som jag minns som roliga.
Minnena från tält är från scouterna (stavas det så?) där jag hade så otroligt kul. Lärde mig massor som man haft nytta av hela livet. Ibland önskar jag att jag inte hade slutat...
Kan berätta mer om minnena en annan dag. Nu är det snart dags att stiga upp.
Hoppas alla får en bra dag.

Inga kommentarer: