fredag, april 16, 2010

Springer

I helgen så köpte jag nya skor. Joggingskor eller "Springskor" som Freddan säger. Passande namn tycker jag då det är precis det jag gör i dom. Freddan fick också nya springskor men han ska ju ha sina alltid.
Mina är fina och sitter riktigt bra på foten.
Dom är nu använda 2 gånger. Springer när jag lämnat Freddan på skolan.
Vägen hem är 2,2km så det är en lagom runda att börja med nu. Den är dessutom lätt att göra längre sen i framtiden när jag känner att det behövs. Men nu klarar jag knappt den rundan. Jag springer ju inte hela utan har mer som intervallträning. Men så får det bli nu så jag kan bygga upp konditionen.
Den väg jag springer nu är samma väg som jag promenerat innan och det är den för kort till.
Idag tog det nästan 17 minuter att ta mig hem och det är nästan pinsamt att säga...
Men det kommer bli bättre. Jag ska göra detta varje dag som jag har självstudiedagar, alltså dagar som jag är hemma och pluggar.
De dagarna blir det frukost med Freddan, dra på träningskläder och åka bussen med honom till skolan. När jag lämnat honom så springer jag hem och sitter sen och vilar en liten stund, strechar och dricker, efter det blir det dusch. Som det ser ut nu så är jag klar med allt och kan börja plugga strax efter 9.

Visst är dom fina? :-)

För er som undrar så är det ett par Adidas Ozone 3 W.

Inga kommentarer: