söndag, mars 07, 2010

Uppdatering...

Tänkte att jag får lägga in en uppdatering om hur det är nu med allt som händer.
Sist jag skrev hade jag precis ökat Concertan från 18mg till 36mg. Fick inte mer effekt, inte vad jag märkte iaf. Men jag hade inga biverkningar heller.
Jag lyckades skriva en tenta och få den inlämnad i tid och dagarna rullade på precis som vanligt. Freddan hade sportlov och den onsdagen så var vi på museet här i stan och tittade på alla sakerna. Min mamma var med och vi hade en bra förmiddag. Eftermiddagen spenderade jag och Freddan i ishallen och åkte med typ 100 andra... Trångt på isen men jag och Freddan hade kul.
Helgen där efter var lite kaos för oss men vi hade kul. Freddan var på två barnkalas, samt att vi var hos min bror på ett kalas, men jag installerade även om mammas dator. Med lite planering så fick jag ihop det bra och lyckades nog mest för att vi slapp stressa till ishallen på lördagsmorgonen då ishallen var stängd.
På måndagen så hade jag tagit medicin i 18 dagar och kände inte mycket. Min läkare ringde och vi pratade en stund om hur jag kände det och lite andra tankar. Han ville att jag skulle öka dosen en gång till.
På tisdagen gick jag upp till 54mg.
Första dagen vet jag inte om jag kände något speciellt, men i efterhand så tror jag att jag hade lite bättre koncentration i skolan. Och så har det fortsatt efter det.
Jag har kunnat läsa längre stunder. Ganska mycket längre stunder med bara små korta pauser där jag har behövt långa stunder innan.
I fredags så satt jag i soffan och Freddan hade lagt sig, jag stängde tvn en stund innan jag skulle lägga mig och satt och njöt av tystnaden.
Inga tankar som snurrade, inget yttre som störde. Bara tystnad.
En känsla jag inte har haft på väldigt länge eller om jag ens haft det.
Känns bättre de dagar jag sovit gott på natten innan, men så är det ju inte alltid, men det är mest för att jag har svårt att komma i säng, mest för att det är en vana att sitta uppe. För trött är jag på kvällarna nu.
I morgon blir det samtal med läkaren igen, via telefon. Får se vad som sägs och vad som händer sen, men jag kommer iaf behöva nytt recept för jag har bara medicin för några få dagar till.
24 dagar med medicin nu och jag känner skillnad.
Känns bra.

I helgen har jag vårstädat balkongen och Freddan passade på att sitta där och läsa lite, använda sina verktyg som finns där och leka med katterna som genast flyttade ut där. Så härligt där ute nu. Solen värmer och kylan ute gör att det inte blir för varmt.

2 kommentarer:

Elma sa...

Låter ju jätte bra. Skönt att du märker skillnad nu, även det lilla är ju en lättnad. Föresten... Lukas hälsar, han säger att du ska komma hit nån timme, en annan dag... Han e så go.

Maria sa...

Du får hälsa Lukas och klart att jag ska komma och hälsa på en dag =)