fredag, februari 19, 2010

Dubbel...

De senaste dagarna så har jag tagit Concerta 18mg och inte haft någon effekt förutom att jag haft lite biverkningar. Men idag så har jag dubblat dosen.
Så är det 36mg som ska ner varje dag.
Hoppas på lite mer effekt av det och att jag märker någon skillnad.
Vill inte ha så mycket biverkningar nu dör jag har annat att pyssla med än att fundera på dom.
Jag har en tenta som ska skrivas på 5 sidor. Det är ganska svårt då det ska vara en filmanalys. Det är ganska klurigt att skriva och man måste tänka mycket på olika saker och komma fram till vad det betyder. Sen ska det fomuleras så att andra förstår vad jag menar...
Ska sitta med det i helgen och göra det sista på måndag för då ska det lämnas in.
Har ju dessutom Freddan hemma då han har studiedag idag och sen har han lov nästa vecka men lite ska han vara på fritids för jag ska några rundor till skolan då jag inte har sportlov. Fast det hade varit skönt att ha det.
Nu när det är så mycket snö så hade det varit kul att vara ute och åka pulka lite innan det försvinner. Kanske hinner ut lite ändå.

3 kommentarer:

Minett sa...

Vuxna : Metylfenidat är inte godkänt för användning vid ADHD hos vuxna. Säkerhet och effekt har inte fastställts i denna åldersgrupp.

Räknas inte du som vuxen eller?

ixzorra sa...

Vad du är duktig som orkar med allt, skola, hem och allt. Önskar att jag hade din styrka. Men glöm inte att koppla av lite oxå.
Kämpa på

Maria sa...

Minett: Jo, vuxen räknas jag som. Fick leta ett tag innan jag hittade det du klistrat in, men här i stan använder dom Concertan flitigt även till vuxna. Så jag litar på att det kommer att ge någon effekt efter att dosen är inställd. Man kan få öka den några gånger innan man känner av något, men om jag ska vara ärlig så känns det som om jag kan ha fått om inte fullgjord så iaf lite effekt.

Ixzorra: Tack, jag kämpar på. Det är inte lätt att orka med allt, men det går nog mest för att jag inte kan ge upp. Det som blir lidande när jag är trött är hushållet... Det får vänta tills jag orkar.
Ska koppla av och spendera tid med Freddan i helgen också.