onsdag, februari 03, 2010

Svarat på frågor...

Ja, nu har jag varit hos min läkare och svarat på en massa frågor. 40 frågor om sig själv som man skulle gradera mellan 0-3. Svårare än man tror.
Frågor om allt möjligt. Testet heter ADD Brown. Fanns inget "facit" med så min läkare kunde inte "rätta" det. Neuropsykologen ska kolla det och sen lämna resultatet till min läkare och därefter så ska han höra av sig till mig. Han hoppades att han skulle höra av sig denna eller nästa vecka, för sen skulle han vara ledig i 2 veckor... Han ville inte att jag skulle behöva vänta så länge.
Tog nästan 30 minuter att svara på dom för man fick faktiskt fundera hur dagarna ser ut. Frågor om saker man inte tänker på till vardags utan man bara gör, så som om man suddar mycket när man skriver eller missa ord, läser saker flera gånger för att man inte förstår. Om man glömmer bort viktiga saker. Tappar bort saker. Glömmer namn. Ja, en massa saker som man inte tänker på att man gör.
Han sa att han iaf förstog att jag ville ha någon form av hjälp och att jag är på gränsen till desperat. För så känns det faktiskt. Desperat efter att klara vardagen utan en massa saker som stör, saker jag inte kan kontrollera.
Jaja, nu är det iaf bara att vänta.
Säger neuropsykologen att jag visar tydliga tecken på ADHD så kommer jag få testa medicin annars skulle min läkare och jag leta vidare. Han lovade mig det idag. Känns bra.
Fast jag vet inte hur vi i så fall ska gå vidare men det märker jag då. Går inte att tänka på sånt nu. Eller iaf så kommer jag inte kunna komma på hur, så det är lika bra att undvika tänka på det.

Inga kommentarer: