torsdag, februari 04, 2010

Mitt i natten...

Sitter här mitt i natten och har en film igång.
Orkar inte ta mig till sängen så jag sitter kvar.
Kan lika gärna blogga då, eller hur?

Jag är seg, har varit uppe sen ganska tidigt i morse.
Freddan vaknade tidigt, men så är det när man är sjuk och har ont i halsen. Tyvärr så har hans förkyldning blivit värre de senaste dagarna, trodde han skulle klara sig, men igår fick han halsont och idag har hans ögon börjat kleta sig. Han är duktig som inte petar i det utan låter mig torka bort det. Dock kommer han och vill att jag ska göra det var 5e minut...
Samt att nu när han har det så i ögat så känner han sig öm och tycker att det är jobbigt att se.
Vi har dragit igång ögonlappsträning igen så nu blir det paus i det igen. Eller han hade lappen en liten stund idag ändå så jag får nog vara glad för det lilla. Jag har köpt piratlapp till honom så han slipper de jobbiga stela plåsterlapparna man köper på apoteket.
Dessutom så tycker han att han ser ganska cool ut i den.
Jag kan lägga upp foto på det sen :-)

Jag själv är också lite förkyld men inte alls så som Freddan. Jag har mest tråkigt av att sitta hemma. Så störigt att göra det just denna veckan då vi skulle se 4 filmer på skolan, har missat alla för att jag varit hemma med Freddan. Ska vara hemma i morgon också sen får det räcka. Måste även skriva ett arbete om en av filmerna som vi skulle se på skolan denna veckan, tur man har den hemma. Men det är ingen man ser när Freddan är vaken...
Ska nämligen skriva om Sweeney Todd: The Demon Barber on Fleet Street.
Fast jag brukar få ihop mina arbeten så jag ska nog lyckas även med detta. Känner mig inte så orolig just nu. Har planerat att jag ska sitta lite med det i morgon så jag iaf kan börja och sen sitta lite varje dag i helgen, det ska nämligen lämnas in på tisdag.

För ett tag sen beställde jag nya kursböcker, 7 stycken... Fan att man behöver så mycket böcker när man pluggar film... Men det var för denna delkursen och för nästa så nu behöver jag inte beställa böcker på ett tag. Men det gick på ca 1500kr. Så jag hoppas att dom blir använda. Har nämligen några böcker från förra terminen som jag inte ens öppnat än, men kanske kommer att göra vid senare kurser. Man vet aldrig när man får användning för dom igen. Jag ska ju förhoppningsvis gå även nästa år. Måste bara söka in till det först, men det kan jag inte göra riktigt än.

Nej, nu har jag svammlat en stund, kanske bäst att sova lite.
Ska ju orka vara hemma med Freddan i morgon också. Att ta hand om ett sjukt barn som har alla sina krafter kvar är ganska påfrestande, har om inget annat skavsår i öronen... Han pratar OAVBRUTET.

Inga kommentarer: