lördag, februari 06, 2010

Att drömma är inte min grej...

Vaknade i morse vid 7 av att jag drömt lite och var törstig.
Gick på toa, drack och tog näsdroppar. Är lite förkyld.
In i sängen och somnade om, hade Freddan där så det tog en liten stund då han snarkar som en gubbe när han är förkyld.
Börjar drömma igen.
Fortsättning på det jag drömt tidigare.
Jag hade då drömt att jag var i Tyskland (?) med Freddan och ett gäng vänner och Freddan blev sjuk.
Drömmen fortsätter att Freddan blir sjukare och måste till sjukhus.
Ingen av oss kan tyska och tyskarna kan tydligen inte engelska.
Jag och en vän sätter oss med Freddan i en bil och kör runt och letar efter ett sjukhus, inga skyltar om det någonstans...
Kommer till centrum och där blir vi tvugna att lämna bilen. Springer runt och letar vidare.
I ren otur så kommer jag och Freddan ifrån varandra, han är med min vän. Detta är när jag ska försöka fråga om vägen med hjälp av någon form av påhittat teckenspråk.
Får veta att Freddan och vännen har hittat ett sjukhus och dom väntar på mig. Dom förklarar vägen men jag kommer fel hela tiden. Kommer inte fram.
Springer i vad som känns som flera timmar. Orolig för Freddan då sjukhuset inte ger honom vård förrän jag kommer dit.
Springer springer springer och till slut ser jag sjukhuset.
När jag kommer in ska jag bara hitta avdelningen. Inga skyltar och bara trappor.
Damen i receptionen vägrar ge mig information om jag inte fyller i en undersökningsblankett som jag inte ens tittar på. Väljer att leta själv och hittar efter en lång stund Freddan på en våning högt upp.
Läkaren pratar svenska och säger att Freddan har matförgiftning, men han har helt fel symptom. Han har en allergisk reaktion och är svullen på hela kroppen.
När till och med hans öron (?) börjar svullna så lyssnar läkaren på mig och ger honom rätt medicin.
Här vaknar jag och minns allt och är svettig och helt slut.
Trodde man skulle vakna utvilad efter 8 timmars sömn...

Vet inte vem vännen var, men tror att det var flickvän till en av min mans (i drömmen) vänner. Vi var i Tyskland för att min man skulle jobba...

Jaja, Freddan mår bra och är lite bättre från sin förkyldning. Ögonen rinner inte längre och febern verkar borta. Han har bara lite halsont kvar, men jag vet inte om han säger det för att få äta dom goda halstabletterna eller om han verkligen har ont.
Jag är fortfarande singel och har inga planer på att någonsin gifta mig.
Drömmar är bara lite väl konstiga ibland.

Inga kommentarer: