lördag, november 14, 2009

Filmer

Jag har tittat på några filmer och så tänkte jag att ni skulle få lite filmtips. Det är lite blandade genrer så det finns något för alla.

Ja, Idiocracy... Den var bra på sitt vis. Gillar man Family Guy och sånt på tv så är denna helt klart sevärd. För er andra nej... Men jag tyckte ändå att den hade sina ljusa punkter och man kan även se vissa likheter med verkligheten som den är nu. Detta är en framtidsfilm, typ vision, 500 år framåt i tiden. Vad händer om en kille från nu råkar hamna i den tiden av misstag och hur klarar han sig. Är lite skämmande då framtiden inte riktigt blev som den borde... Hehe...



I Love You, Man... Humor av det glada slaget och var bra, men får inte högsta betyg av mig. Är en Hollywoodfilm så man kan ju räkna ut slutet ganska lätt men det är helt klart en underhållande film. Handlar om en kille som inte har några manliga vänner och hans jakt på nya, detta skapar ju många tillfällen för honom att göra bort sig lite och andra roliga situationer.

Mer en film av mina tjejkompisars smak. Ghosts of Girlfriends Past. Rolig, romantisk och välgjord. McConaughey spelar en man med en lite skev kvinnosyn och bild av förhållandet. Han bara dejtar, dejtar och dejtar men skaffar aldrig någon längre relation. Hans barndomsvän, även den första flickan i hans liv, är hans stora kärlek, men hon vill inte ha honom då han är som han är. Lyckas han ändå på slutet att få henne...



Drag me to hell. Var ska jag börja...? Vet ännu inte om den var en skräckis eller om det var komedi. Man hoppar till några gånger i filmen men ändå så skrattar man mer. En tjej med bra jobb på bank hamnar i lite trubbel med djävulen och han ska hämta ner henne till helvetet.
Ett tips... är ni äckelmagade så kolla inte på den när ni äter...

Inga kommentarer: