lördag, oktober 17, 2009

Är en stolt mamma :-)

Skridskoskolan är igång igen ju och nu har Freddan fått börja i hörnen som man säger. Han är med på de lite mer avancerade övningarna och lär sig nu hockey. Han tycker det är kul och jag kan bara säga att jag är så stolt över honom. Han är nämligen väldigt duktig. Hans hockeydröm är nu att bli hockeyproffs med början i KIK Wild Kings, för att sen spela i Elitserien och efter det naturligtvis NHL... Ja, vi får se var det bär hän, men kul har han på vägen dit iaf och det är det som räknas.

Övning 1: Åka över klubbor. Kan säga att jag klarar det lika bra som Freddan när jag försöker... så lätt är det inte.

Övning 2: Åka zickzack för att sen ta en puck och gå på mål. Och mål blir det!! Freddan är dock helt omedveten om det själv för han har så mycket annat att tänka på, men jag blir stolt och han blir glad när jag berättar för honom sen.

Övning 3: Putta och bli puttad... Ja, här åker dom tåg och den som är längst bak puttar. Freddan börjar med att putta sitt gäng.

Visst är han duktig!! :-D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det e klart han e DUKTIG!
kommer bli ett NHL-proof minsann ;)
/Jezzz

Maria sa...

Vi kan ju hoppas så kan jag gå i tidig pension :-)