torsdag, oktober 29, 2009

Barnledig.

Jag har nu varit barnledig några dagar och har några till. Kan säga att det är helt underbart att ha en sån här paus då och då. Vet ju att Freddan har det bra med Peter och hans familj där uppe. Jag kan bara koppla av och njuta. Tror även att Freddan tycker det är skönt att slippa mig lite och göra lite annat. Peter sa igår att det inte kommit några tårar än iaf så det är ju goda nyheter.
Vad har jag gjort då? Jo, jag har pluggat mycket, ätit var jag vill, när jag vill och vad jag vill. Annars så rullar dagarna på som vanligt med skola och katter.
Det första jag gjorde när Freddan åkt var att tvätta, hade inte fått tid innan så Freddan fick tvätt med sig upp också... Inte så kul men jag kunde inte göra något åt det.
I tisdags fick jag tillbaka förra tentan. Jag är nöjd med resultatet då jag skrev allt på ca 4 timmar på en kväll. Jag fick G3 med en kort kommentar att jag hade skrivit några delar lite krångligt, men nästa tenta ska bli bättre. Nästa får jag idag, hoppas den är roligare, men det tror jag.
Jag kan ärligt säga att Filmvetenskap är mycket lättare än programmering som jag pluggade förut. Det är även mycket roligare och det är större sammanhållning i gruppen. Vi är ganska många men vi håller ihop och har kul tillsammans. Hoppas att man kommer jobba ihop med några av dom i framtiden på ett eller annat sätt.
Och så har nästan vintern kommit. Kallt, grått och trist väder. Min årliga, månadslånga depression börjar komma ordentligt. Känns tyvärr som om den blir värre än någonsin i år. Fast skönt är att jag redan väntar på hjälp. Första året som jag faktiskt ber om hjälp från vården. Fast jag kontaktade dom i ett lite annat ärende, jag vill göra en adhd-utredning. Får se vad som händer när jag väl får min kallelse och jag kommer dit. Allt är så osäkert innan dess. Hoppas bara det går fort. Håll tummarna för mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

E det du eller Freddan som ska på utredning? Med handen på hjärtat så har jag inte märkt att någon av er har ADHD :-o
Jag har vuxit upp tillsammans med en kusin som har ADHD, o om jag nu ska jämföra så kan jag inte säga något som e lika :-o
Hur kom du på detta? Har du någon i familjen som har ADHD? Eller i släkten?

Va skönt att du gillar detta ämnet som du pluggar nu :-) Jag tror att det tar lite tid innan man hittat rätt ämne.

Kraam Maria Zimmer

Maria sa...

Det är jag som ska försöka få till en utredning, eller iaf dit och prata med någon om mitt liv. Där finns mycket som kan tyda på adhd. Men det finns olika typer av adhd, en utåtagerande och en tänkande... Mitt tankekaos kan mycket väl förklaras som adhd. Har vänner som jag inte kännt i tonåren men vi har väldigt lika upplevelser och tänker och fungerar likadant som dom gör nu, och nu ser jag hur dom ändras med hjälp av vården och jag trampar fortfarande runt i mitt kaos...
Jag väntar iaf på kallelsen nu och hoppas att det går fort, men det kan dröja 2 månader till men då kommer jag in när min vinterdepression är som värst så vi får se vad som händer då...

Jo, att hitta det man vill plugga kan ta tid, och detta är något jag vill fortsätta med frågan är bara hur jag ska gå vidare i detta sen men får jag bara plugga vidare nästa höst så är det inga problem, då kommer jag nog på det.