onsdag, juni 24, 2009

Liten uppdatering.

Midsommar spenderades först med lunch hos DEs föräldrar. Mycket trevligt att träffa dom. Vi blev bjudna på paj och frukt först och sen till kaffet (som jag inte dricker men det fanns naturligtvis läsk också) fick vi nötpaj och glass. Mycket gott alltihop. Vädret var ju som det alltid är på den svenska midsommaren, lite sol och lite regn.
Efter det så bar det av till Vä och hem till min syster.
Där väntade det midsommarfirande med min syster CM och hennes man RM. På plats var även A&PR med Z, MM, TA & MB med T&A, JB & MK med J & J & M, MN & CW och Mamma. Vi var alltså 21 stycken om man också räknar med mig, Freddan och DE. Borden var dukade men fick flyttas lite för att det regnade in på vissa platser. Efter det var runtflyttat lite så alla fick plats så åt vi mat. Det var mycket mat som vanligt, sill, potatis, grillat, grönsaker, gräddfil och nubbe.
Jag tog som sig bör 1 nubbe till sillen, det är den enda nubben jag dricker... Blir bara en varje år. Kanske lite udda men jag tycker bara om det till sillen och det trevliga sällskapet som man har på midsommar.
Efter detta så blev det glass och jordgubbar, även detta intogs ute... Åskan kom när vi åt detta så det var bara att flytta in sen, blir ju så kallt när det åskar och haglar.
Tårtan åt vi alltså inne. Även chipsen och det goda senare på kvällen.
Vi har alltid så mycket mat när vi sammlas, men det är så gott och alla har trevligt.
Det dracks även lite goda groggar och lite likör efter maten. Jag hade något i glaset hela tiden men som sig bör när man har barn så blev jag ju inte alls berusad... Det blev nog ingen annan där heller, bara lite glada och skojfriska. Alltså betyget på denna midsommar blir en 7 av 10, vädret drog alltså ner på det lite.

På lördagen var vi på Skånes djurpark och bilder från det var ju i det förra inlägget så jag behöver nog inte berätta så mycket om det. Vi hade iaf en mycket bra dag trotts att det regnade lite mellan varven.

Söndagen... det var då tröttheten slog till och jag och Freddan bara var hemma och tog det lugnt.

I måndags så var jag och Freddan med LA och Lukas på stan. Tittade lite på skor till LA. Åt ju även glass på stan, hade lovat Freddan det så det var bara att köpa, han tog strut med hallonsorbet och strössel och jag tog chokladdoppad mjukglass i strut.
Efter stan så var vi en stund hos A&A.

Igår (Tisdag) så var det till att stiga upp tidigt och tvätta för att sen åka med A&A till några vänner. Barnen lekte fint och vi snackade som sig bör. En mycket trevlig dag för både barn och vuxna.

Idag har det blivit en liten runda på stan så jag kunde köpa en ny baddräkt, sånt behövs när man ska busa med en vild pojke i vatten...
Efter det så gick jag och Freddan ner på Österängsbadet och plaskade en stund.
Han är lite rädd för vattnet och speciellt för att få det i ansiktet. Men med tiden så kommer han nog att vänja sig med det också, han tyckte iaf att det var kul att bada och vill dit fler gånger. Då det är gratis nu på sommaren att bada där så tänkte jag att vi skulle försöka gå ner där nästan varje dag.

Snart är maten klar och då ska vi äta och sen kommer DE också snart. Så det blir en trevlig kväll med film för oss tror jag.

Inga kommentarer: