onsdag, juni 17, 2009

Ett inlägg så Jezzz har något att läsa :-)

Haha
Jezzz, du ville ju ha lite att läsa så då ska du få det. Men ni andra får också läsa om ni vill :-)

Sen sist är det väl lite som hänt kan, brukar vara det fast att det känns som om det bara rullar på...
Freddan och de andra som slutar dagis efter sommaren ville ge fröknarna något så vi var några mammor som kom på den smarta idén att köpa en tröja var till fröknarna. På tröjan står det "Jag jobbar på världens bästa dagis! Det tycker iaf (alla barnens namn)." Denna tröja blev fröknarna mycket glada för men det räckte ju inte med detta. Vi hade även köpt ett träd för pengarna som blev över. Ett Japanskt pilträd. Inte så stort, men det ska ju växa till sig så barnen kan komma tillbaka sen om några år och säga att det trädet köpte vi. Fröknarna tyckte att även detta var helt underbart och dom skulle prata med barnen om var det skulle planteras. Det hamnade i avdelningens egna rabatt som dom har och planterar potatis och annat smått och gott med barnen.

Jag har slutat med nässpray. Jag har tagit sånt mer eller mindre varje dag sen jag var 18... Inte bra, jag vet. Men får man ingen luft så vad gör man. Är man konstant snorig så vad gör man... De senaste åren har jag dock bara använt nässpray som är avsett för barn, men ändå inte bra i längden. Så nu var det dags att sluta. Jag köpte ett spray som innehåller bara natriumklorid, inga läkemedel alltså utan bara typ saltvatten. Detta tar jag när jag känner att jag behöver nässpray och än så länge har det gått riktigt bra. Oftast så har jag förr bara tagit en sprayning i vardera sida på kvällen men nu är det slut. Hoppas nu jag kan klara mig från förkyldningar och sånt också. Det skumma med detta är att nu när jag slutat med nässprayet så har jag fått lite näsblod, alla andra säger att dom får det AV nässprayet men inte jag... Det går väl över hoppas jag. Troligtvis bara slemhinnorna som protesterar mot förändringen. Det blöder inte så mycket heller, några droppar då och då.

I måndags så var jag inne och fyllde i min tatuering, var lite färg som trillade bort när den läkte sisst så det var bara att göra om. Fast det gjorde ondare denna gången samt att det blödde mer. Men huden är ju kännsligare så det är säkert inget konstigt. Så nu väntar jag en gång till på att den ska läka och bli fin. Nu på dagarna är det smörja smörja smörja med Helosansalva. Blir ju torrt så fort där den sitter då det området ofta blir blött när man diskar och annat... Men bara man är försiktig och håller det rent och smörjer så ska det säkert läka och bli fint.

Jag har varit lite barnvakt också. LA´s lille L passade jag härom dagen. Han var för sjuk för att vara på dagis och LA hade bara 2 dagar kvar innan sin ledighet. Men han var ingen svår kille att passa. Har gjort det förut. Man fixar frukost, pratar, leker lite, startar filmen Bilar sen är han nöjd och glad. Han saknade dock sin mamma lite då och då men vem gör inte det när man är sjuk. Dessutom så sov han i 1½ timme också så tiden gick fort för honom. När LA sen kom så hade hon glass med sig så vi fikade. Då hade min mamma också kommit för att hälsa på lite. Så det blev lite snackat då. Sen åkte LA och L hem och mamma och jag åkte och handlade lite. Sen på eftermiddagen så kom DE hit och fick träffa min mamma en liten stund.
Var nog mest jag som var nervös över detta... DE kan ju prata med vem som hellst och är en mycket social och snäll kille så det var naturligtvis inga problem.

Idag har jag varit mycket i solen och det KÄNNS i huden... Solade magen och benen lite. Satt hemma och AE snackade en massa i solen och båda solade lite medan barnen sprang runt och lekte som dom brukar. Så ikväll får det bli en svalkande dusch och sen smörja in mig med bodylotion så huden blir bra igen... Jag har inte bränt mig men det känns ändå mycket när det är så här tidigt på sommaren. Jag blir lite rödbrun i början men när det väl lagt sig i morgon så kommer jag vara mycket brun. Härligt med sol. Idag var det ju så perfekt också, mycket sol och svala vindar som svalkade av en med jämna mellanrum. I natt kommer jag sova gott för solen gör mig så trött.

Så Jezzz nu fick du lite att läsa :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag gillar ju osså att läsa det du skriver :-)
Va roligt att du hittat en kille
:-) Nån jag känner?
Ha en trevlig midsommar :-)
Kram Maria Zimmer

Anonym sa...

Haha ja tack så mycket mia! :)
Jag fick ju iallafall nåt att pyssla med;)
Hur går det med DE?
Kram Jezzz