onsdag, mars 11, 2009

Skola...

Inte min skola det gäller utan Freddans... Han ska ju börja till hösten och jag har under vintern bestämt skola och satt upp honom på kö. Bestämde mig för att Antonskolan var ett bra val för Freddan. Där har han plats nr 3 i kön och får stå kvar där tills jag väljer att tacka nej till den platsen och det har jag inga planer att göra som det ser ut nu.
Kommun har nu gjort klart sina placeringar också... Gick inte bra för oss där heller. Jag hade valt Centralskolan här i centrum för det är den bästa skolan i närområdet och så stannar bussen precis utanför. Där kom han inte in heller.
Han har fått plats på en av stans sämsta skolor... Gustaf Hellströmskolan. Den ligger jättebra här i området och Freddan slipper gå över en enda väg för att komma dit. Dom har en dansinriktning och det är ju kul för barnen. Dom har en simhall mycket nära så jag kan tänka mig att dom är där då och då. Skolgården är helt okej, gungor, bollplan, klätterställningar och sånt som barn behöver... Visst låter det bra...
Men tyvärr har denna skolan ett hemskt rykte. Det är mobbing och vissa barn blir utsatta för rena misshandlar och INGET verkar hända... I ett sånt klimat ska INTE min grabb gå. Han ska gå på en lugnare skola. Ska försöka få tag på skolchefen idag.
Jag har inte kunnat sova i natt... har ångest över detta och det är skitjobbigt.
MÅSTE lösa det på något sätt...
Hoppas att skolchefen kan hjälpa mig på något sätt.
Kan hon inte det utan säger att det är typ kört så får jag gå den politiska vägen och få rätt på skolan här. Måste hända något. Jag kan inte bara sitta och se på.
Denna skolan har så mycket möjligheter men det tas inte till nytta.


Eftermiddagen:

Har nu pratat med skolchefen i området här och sa att beslut om skolplacering på Centralskolan nog inte var klar och att jag därmed inte fått besked från dom. Hon tyckte att jag skulle ringa dom och kolla läget så det gjorde jag. Det var inte klart, dom hade inte ens fått in papper om Freddan, men hon skulle be Gustaf Hellström att faxa det till henne och så skulle dom sedan starta med placeringarna. Detta ska vara klart och besked bör komma inom 2 veckor.

Så nu får man ju bara hoppas att han kommer in på Central eller på Anton, hellst Anton... Jaja, bara att vänta och se men det blir en jobbig väntan...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Känner du många som har blivit mobbade på Gustav? Då kanske man skulle göra en anmälan på den skolan om det e så hemskt!

Hoppas du får den skolan du vill ha.
kram Maria Zimmer

Anonym sa...

Håller alla tummar, fingrar, tår, ben och armar för att det ska gå vägen!!!
Kram!
Jezzz

Maria sa...

Känner inte alla personligen men det dyker hela tiden upp mer och mer skit... men jag tror hoppet är ute för den skolan.
Kram

Maria sa...

Tack Jezzz!
Kram