tisdag, mars 10, 2009

Roude awakening...

En dag frågar en son sin far: ”Pappa, springer du en maraton med mig?”
Pappan svarar: ”ja” och de springer sin första maraton tillsammans.
En annan dag frågar sonen sin far igen: ”Pappa, springer du en till maraton med mig?” och pappan svarar igen ”ja, min son”.
En dag frågar sonen sin far: ”Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med mig?” (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)
Och pappan svarar igen ”Ja”…
Och här kommer videon till denna historia:



En enorm prestation och framför allt insperation för mig. Får en att tänka på hur lätt man egentligen har det. Och visst skulle jag göra samma sak om Freddan frågade mig...
Så nu är det slut på att tycka synd om sig själv och bita ihop och kämpa som attans så man kommer igenom vardagen.

Hittade denna video genom LN som lade upp den på Facebook. Tack för tankeställaren. Vi alla kan behöva det ibland.

5 kommentarer:

Patrik H sa...

Tänkvärt inlägg...

Anonym sa...

shit vad underbar story/video... nära till tårarna minsann...
och ja... det får en att tänka till...
kram Jezzz

Maria sa...

Fick den på helt rätt dag...
Nu är det kämpa som gäller. Jag ska få som jag vill denna gången.

Anonym sa...

Den fick en att tänka om.. Jag däremot tjöt som ett fruntimmer ;-) Skyller på amningen ;-)
Vad e det som du vill ha din vilja igenom?
kram Maria Zimmer

Maria sa...

Du är ju ett fruntimmer :P Så det är ju inte så konstigt att du tjöt som ett (hemlis... det gjorde jag med...)
Det som jag vill ha igenom kommer snart i eget inlägg...
kram