onsdag, mars 04, 2009

Idag var det fint väder när jag lämnade Freddan på dagis så jag tog bussen till stan och satt på McDonalds och åt frukost och läste i "Liftarens guide till galaxen" - Douglas Adams. Tog en McBeagle och O'Boy... Satt där ganska länge och sen tog jag bussen nästan hem. Handlade lite snabbt på Netto innan. Köpte årets första glasspaket. Sia-glass Knäck/vanilj, tycker att den är så god. Gick hem och mumsade i mig lite sånt, sen skulle jag plugga... försökte lite men solen lockade för mycket. Har varit en lång mörk vinter så jag var tvungen att gå ut. Tog en promenad in till stan och gick och tittade i så många skoaffärer jag hittade. Kollade på skor till mig och när jag var i sportaffärerna så kollade jag även på inlines både till mig och Freddan. Måste ju åka på något sen när vi inte kan åka i ishallen. Var lite tidigt ute för inlinesen men det kommer inom de närmsta 2 veckorna i alla butikerna. Iaf hittade jag ett par skor till mig. Käpte dom på TeamSportia och det var sista paret i den storleken av denna modellen.



Visst är dom snygga :) Jag har tittat på dessa ett tag och nu provade jag dom och dom satt ju så skönt. Var bara tvungen att köpa dom. Så nu står dom här hemma i hallen och jag är så nöjd med mitt köp fast att dom kanske var lite dyra... Får köpa billiga inlines till mig sen så jämnar det ut sig, var ju tvungen att köpa nya skor, mina förra dojjor trillar ju i sönder när jag tar på och av dom. Följer med lite av insidan varje gång och dom är inte så sköna längre. Hoppas jag kan ha dessa länge.

Sitter och lyssnar på Alice Coopers alla album. FATTA vad många det är...
37 stycken. Den första jag har kom 1969 och den sista 2008. Kan säga att man inte känner igen honom i de första skivorna. Låter mest lite som Beatles och inte rockiga Alice Cooper, men det blir mer och mer rockigt för var skiva. I skrivandets stund så sitter jag och lyssnar på skivan Alice Cooper goes to hell, som kom 1976. Har alltså lyssnat på 10 skivor med honom redan, inkl. sammlingsalbum. Han har gjort mycket bra musik, men också lika mycket skräp tycker jag.

Nej, nu är det nattning av Freddan som gäller och sen är det nog ganska snart sängen för mig också då jag har lyckats få huvudvärk... Alvedon, vatten och en film får det bli i sängen för mig.

Inga kommentarer: