tisdag, mars 03, 2009

Fortsatt tankekaos...

Helgen har bestått av ganska mycket tankar, så det har inte blivit så mycket gjort. Eller har ju varit med Freddan på skridskoskolan, varit på kalas för min brors sambo MK, varit hemma hos AE samt försökt plugga lite.
Det har varit samma tankar som jag skrev om i förra inlägget och jag känner att jag kanske börjar komma ur det nu. Har iaf börjat sova lite bättre och då lugnar även tankarna ner sig. En jobbig nedåtgående spiral som är ett helvete att bryta, men nu tror jag (HOPPAS) att det är pågång. Har mina kära vänner att prata med om det iaf. Ni är bäst!!
Annars då... Det är inte så mycket på schemat i skolan just nu, men då blir det mer att göra hemma istället. Sitter med mina böcker och försöker få in något i den redan överansträngda hjärnan... Sitter vid datorn som bråkar och försöker skriva lite Java-kod. Tycker att det är kul men när programmen man använder bråkar så är det bara BLÄ. Jaja, det brukar lösa sig till slut. Får sitta med det i morgon igen. Annars så kan jag alltid skriva tråkiga dokument som också måste till för att få projektet godkännt. 3-4 veckor till tenta så man hinner iaf att plugga. Har redan börjat men det är ganska segt att läsa tjocka böcker som är på engelska och mycket fackspråk. Fast det är ju ett måste om man ska komma någonstans i denna datavärld.

Nej, känns ganska negativt att skriva här i just nu men när man känner man nått botten så sägs det att det bara kan bli bättre så det kommer väl.
Jag som normalt känner mig som en mycket positiv person har varit ganska negativ ett tag. Men jag har fortfarande hopp om bättre tider iaf :)

Kan ju berätta hur det går med min vikt. Jag har ju haft problem med den också nu...
Där kommer jag med positiva besked iaf. Jag väger nu 53kg. Inte så mycket men det är ju ändå mer än vad det var för några veckor sedan. Var ju nere på 50kg. Sakta sakta så ökar det. Har nu ett BMI på 18,5 men vill upp på 20 för att jag ska må riktigt bra. Men med den kosthållning jag har så ska det väl inte ta allt för lång tid. Sen när jag är där igen så kan jag minska på fettet igen och vara lite mer aktiv så jag kan bygga lite mer muskler och sedan öka i vikt på det viset.

Foten då... Den har de senaste dagarna blivit lite bättre. Hoppas nu att det ska gå ganska snabbt. Svullnaden har gått ner mer och smärtan är bara kännbar när foten ansträngs. Men jag höll på att sabba allt idag... Gick i en rulltrappa (dom på station i Hässleholm står ofta stilla) och då råkade jag böja och vrida foten lite konstigt så det gjorde grymt ont men det gick nog bra för jag känner inte mycket av det nu. Men jag vet att jag iaf fortfarande ska vara försiktig med den. Fast på torsdag så blir det nog ishallen med Freddan och spela lite hockey, då får man nämligen ha puck och klubba där. Men då åker man lite mer försiktigt annars så får jag inte med mig pucken... Är ju inget hockeyproffs precis, fast kul brukar vi ha jag och Freddan.

1 kommentar:

Anonym sa...

<3
/Jezzz