fredag, januari 09, 2009

Oj oj oj...

Vad mycket man måste tänka på innan ett barnkalas. Speciellt när man fortfarande hade flyttröra i lägenheten, har bott här i mer än 1 år nu och de sista lådorna stog fortfarande framme.
Har städat, plockat och rensat ut massor. Har varit kul samtidigt som det varit jobbigt. När man börjar på ett ställe så hittar man ganska snart ett annat ställe som behöver pysslas om men nu är det klart, nästan. Vissa saker har jag faktiskt bara gömt undan så länge. Får ta det en dag sen när jag har mer tid.
Lägenheten känns mycket större nu när allt är borta. Datorn har fått sin plats och så även skrivaren, detta är saker som inte riktigt fått en plats innan men nu känns det bra. Ser nästan ut att ha ett riktigt kontor nu. Ska jag bara fixa ett riktigt skrivbord så jag får lite lådor och ett skåp att stoppa sakerna i, just nu så använder jag ett gammalt köksbord och alla sakerna ligger framme. Inte så snyggt men jag får stå ut tillsvidare.
I morgon är det dags för kalaset och på förmiddagen så ska jag dammsuga och pynta med ballonger och serpentiner. Freddan är ganska upprymd just och tycker att det ska bli kul i morgon, han är fortfarande vaken men ligger nerbäddad i sängen.
Jag har blåst ballonger idag, jobbigt som F-N och ont i fingrarna har jag efter att ha knytit dom. Men Freddan och glad för dom och då är det värt jobbet.
Jag är trött nu och det är snart dags för att sova men jag undrar om jag kommer kunna det. Vet att jag är lite nervös inför i morgon då jag lätt får lite ångest bland mycket folk och lätt glömmer saker. Fast det ska nog bli bra. Tänkte skriva en lista på det jag ska göra i morgon så det bara är att stryka på den när det är klart.
Dags att diska en lite och sen sova.

Inga kommentarer: