lördag, januari 10, 2009

Kryckor, kalas och kompisar... De 3 K:na.

Ja, lika bra att börja från början...
Vaknade kl 5 i morse och började fixa så smått. Hade tänkt sova till iaf kl 7 men så blev det inte.
När allt nästan var klart vid 11 så var det dags att åka och hämta tårtan. Jag och Freddan tog bussen dit då bilen fortfarande är trasig. Så här långt gick det bra.
Väl vid conditoriet så hade dom missat att lägga på bilden på som Freddan ville ha på tårtan. Efter lite diskussion lovar dom att fixa det samt köra hem tårtan till mig. Vi ska nu med bussen hem igen. Lite sena så tar jag upp Freddan i famnen och ska ta mig fram fortare. 4 steg hinner jag och sen AJ... Trampar på en trottoarkant och trillar. Landar på något konstigt sätt på båda knäna, ena handen och RUMPAN... Ja, jag vred mig för att rädda Freddan och det gick bra, han fick lite ont i rumpan och blev mest rädd. Själv så hade jag ASont i foten, handen och ena knät. En tant och 2 farbröder skyndar fram och hjälper mig och Freddan upp. Jag kan knappt stödja på foten, men knäet och handen verkade fungera bra fast jag blödde ordentligt. Ringde AE som fixade så att ALL kom och hämtade oss och körde oss hem.
Bytte byxor, satte plåster och lindade foten. PV kom och tog hand om Freddan och hjälpte mig lite med det sista. Jag hoppade runt och hade mycket ont. Tårtan kom... Såg ut lite som ett tåg kört över den. SÅ besviken jag blev. Dom hade ej fått tag i bagaren så dom hade fått sätta dit bilden själv och den hade gått sönder...
Gästerna (barnen) började komma och AE och ELL stannade också under kalaset.
Till mat blev det kokt krov med bröd och grönsaksstavar. Efter det var det lek för barnen och jag kollade mina sår igen. Blödde fortfarande...
Sen var det dags för tårta och kakor. Barnen var glada och allt flöt på fint men jag hade aldrig klarat det utan PV, AE och ELL. TACK!!!
Utdelning av godispåsar och sen med lek för barnen.
Kalaset slut.
Åkte med en av föräldrarna till akuten och jag var där kl 16.10.
In där och sitta och vänta, sköterskan som tog emot mig undrade hur jag hade lyckats ta mig in där själv med den foten och jag fick en rullstol att sitta i...
Efter 1 timmes väntan så fick jag träffa läkaren som tyckte att det var bäst att röntga för det kunde vara sprickor. Upp till röntgen och kom till direkt där. 5 bilder tror jag dom tog, tappade räkningen då jag mest koncentrerade mig att hålla foten stilla fast att det gjorde ont.
Ner till akuten igen och vänta...
Läkaren såg inget på röntgen mer än att ledband och senor verkade utsträckta så det var en vanlig men ganska allvarlig stukning. Ordinerad att stödlinda foten och använda den i den mån jag kan, men naturligtvis skulle jag hoppa på kryckor.
Hämtade kryckor och ringde efter att bli hämtad 19.10... 3 timmar. MYCKET snabbt för att vara på akuten. Tog en stund innan hämtning kom men det var okej, jag snackade med en mycket STOLT nybliven pappa i entrén till akuten. Fick även se en bild på det lilla underverket.
Väl hemma så blev det BUZZ med PV, AE och FO.
Tack igen mina kära vänner för hjälpen idag!!!
Nu sitter jag här och har ont i foten och hoppas att jag ska kunna sova gott i natt.

Inga kommentarer: