onsdag, september 03, 2008

Ishallen.

Jaha, då har vi åkt lite, eller inte så lite, blev 2 timmar. Men vi hade mycket kul. Freddan kämpade sig fram och blev riktigt duktig. Filmen (som är sist i inlägget) är från ca halva åktiden. Även jag åkte ju och jag tyckte att det var toppen kul att få känna på isen igen. Jag lyckades nästan utan att trilla, föll en gång och slog i ena knäet, har ett blåmärke som bevis... men det var nog ingen som såg mig. Var inte ensamma på isen då, men han som också var där övade på att skjuta puckar i mål, fast han träffade lite dåligt...

Nästa gång blir på fredag eftermiddag och då ska jag försöka få Freddan att släppa konerna, lika bra att han gör det så fort det går för han vill hellst börja på skridskoskola redan på söndag.

Hoppas att det går att titta på filmen annars så får jag försöka ladda upp den igen.

Var i ishallen redan på kvällen sen igen men då var vi inte på isen utan kikade bara när Killens yngsta son tränade. Dom är helt otroliga på att åka skridskor dom där små. Är inte rädda för att ramla och slå sig utan kastar sig helt enkelt in i närkamper utan problem men sen ligger dom där alla i hög på isen, men duktiga är dom för att vara 8 år. Hoppas att Freddan tycker det är kul och vill kämpa på så länge, för det verkar som om dom där grabbarna har väldigt kul tillsammans. Efter det så var det A-lagets tur att träna lite och då är det fart på isen. Men dom ser också ut att ha kul fortfarande, fast dom är ju lite mer strikta i sin träning och leker inte så mycket som barnen. Fast så är dom ju vuxna och har spelat i många år också.

Ikväll blir det sängen tidigt för både mig och Freddan då ishallen tar mycket kraft från en. Ont i fötter och ben har jag med, kan det bero på att jag är otränad tro???

8 kommentarer:

Anonym sa...

wohooooow! Yeah! det går ju jättebra för freddan!!! verkligen duktig... 1a gången!!! kul att du kunde lägga in en video!
ja visst e det faschinerande att se de små knattarna fara omkring på isen! (Likadant jag blir så förundrad över dessa 4-5 åringar som åker skidor hur som helst!)
ja freddan verkr ha kul... att han orkade kämpa med konerna i 2 timmar! imponerande :P
kram jezzz

Maria sa...

Ja, visst är det faschinerande med dom små som klarar allt så lätt. Han hade super kul och vill dit så fort som möjligt igen. Min duktiga lille kille :)
kram

Anonym sa...

Ahhhhh va duktig han e! Då sover han gott ikväll :-)
Mamma osså kanske? ;-)
Kram!

Maria sa...

Ja, visst e han duktig :)
Men han hade lite mycket att tänka på när det var dax att sova så det tog sin lilla tid...
Men jag kommer att sova gott, för jag är helt slut.
Kram

Tuss sa...

Yehhh!!

Vilken talang freddan har!
Absolut ska han han börja i KIK.
Har ju varit tränare för barn
i freddans ålder och han kör mycket bättre än många av dem.
Själv vet jag att jag hade stora problem att åka när jag började hockeyn vid 5år. Jag blir som barn igen när jag såg freddan. Nu ska jag nog iväg och köpa 3 par skridskor. Ja ja 2 par för minstingen är ju 1½ år men snart.

Jag ser fram emot filmen på fraddans Mamma som ska visa sina talanger on the ice... :-)

Kram på dig.

Maria sa...

Ja, köp du skridskor till dig och din största så får ni börja åka.
Någon film på mig kommer inte att komma upp då det är jag som håller i kameran :P Dessutom så är jag ingen talang på isen, inte än iaf, men med lite övning kanske det kommer.

kram

Tuss sa...

.......

kan du inte filma samtidigt som du åker??
Kan ju bli en rolig film hi hi hi
och se alla vurpor. Vill gärna se om de har lagt en ny is..

Lycka till med din "talang" träning.


Kram

Maria sa...

Ny is är där ju iaf sen ishallen blev ombyggd förra året...
Nej, kan inte filma mig själv samtidigt som jag åker, men jag filmade Freddan när jag också var på isen.
kram