onsdag, september 03, 2008

100 inlägg...

Sitter nu och skriver inlägg nr 100 :)
Känns kul att jag fortfarande är sugen på att skriva mer och dela med mig av livet och mina tankar. Hade dock varit ännu roligare om fler kommenterade det jag skrev, men det kanke inte är så mycket att kommentera... Är kanske inte ens kul att läsa det jag skriver.
Nej, så får man inte tänka när man skriver en blogg. Man ska vara positiv och det är klart att någon tycker det är kul att läsa det jag babblar om.

Sitter just nu i mitt kök och skriver, är hemma idag då det var tomt på schemat för skolan. Freddan är också hemma men det är för att han varit sjuk i några dagar nu, men verkar vara frisk idag. Hoppas bara att det inte kommer tillbaka. Han har haft huvudvärk, feber och kräkt... Hoppas att han inte lider av migrän utan att det var något virus som hade den effekten på honom. Får se om det händer fler gånger. Själv lider jag ju av migrän så det skulle väl inte vara så konstigt om han också gör det.

Killen var här igår och vi hade det mysigt. Känns bra att man kan umgås och ha det riktigt trevligt tillsammans utan att ens vilja ha tvn igång, känns som alla andra jag träffat varit tvberoende, men Killen spenderar hellre tiden med bara mig. Att prata bort ett par timmar är inga svårigheter för oss. Det är precis så som det ska vara. Tror helt klart att jag är kär...
När han kom igår så hade han med sig ett par skridskor som hans söner haft, han trodde dom var lite stora för Freddan men vi ska testa dom idag, men dom ser stora ut. Men det gör ju inget om dom är stora, han kommer ju att växa i dom så småning om.

Skolan då, kanske ska rapportera lite om den med. Har ju börjat men det känns mest rörigt just nu då vårt schema inte finns på internet där det ska finnas, man får leta och fråga kompisarna om dom hört något. Idag skulle det iaf inte vara något men ska dit i morgon. Just nu läser vi ämnen som Diskret mattematik och Industriell ekonomi. Tunga svåra ämnen för att ligga i denna utbildningen. Inte många av oss som är intresserade att starta eget och vi är mer sugna på att programmera och lära oss mer sånt. Men finns det i utbildningen så finns det, bara att plugga. Vi ska programmera lite nu i höst också, kommer att bli i programspråket C så då är det lättare för mig att få hjälp då jag känner många som kan detta redan. Tyvärr är böckerna till dessa kurser mycket dyra. Har beställt 3 böcker nu och är redan uppe i 1300 kr. Kommer nog behöva en bok till men den beställer jag senare när jag vet mer säkert. Kanske kan jag få lite hjälp i detta ämnet av folk jag känner. Finns ju lite kontakter jag kan dra i när jag behöver lite extra hjälp.

Annars då. Jag har köpt fina skridskor till mig själv och ska försöka inviga dom så fort som möjligt. Ishallen har nu öppet för allmänheten så det är bara tid som behövs. I helgen har dom dock stängt men det finns tid sen i nästa vecka igen. Är det så att skridskorna vi har hemma till Freddan nu passar någolunda så ska vi till ishallen och testa på fredag eftermiddag. Jag längtar tills jag ska få komma ut på isen igen, var SÅ längesedan och jag vet att jag tyckte att det var kul förr. Så att det har dröjt i mer än 10 år fattar jag inte. Men nu är det dags igen och det ska bli så kul. Jag känner mig lite som ett barn som längtar till julafton...

Nej, nu ska jag göra något vettigt av denna dagen.

5 kommentarer:

Tuss sa...

Hej Maria !

Jag gillar det du skriver och roligt att själv nu kan ta del i att läst ditt 100 inlägg.
Jag har läst alla dina inlägg och kan kommentera det roligaste och det tråkigaste eller vad säger man.. Jag har det så jobbigt idag med världens huvudvärk och kroppen känns som en sträckgubbe som inte orka lyfta upp armarna.
Blir avvundsjuk på dit härliga inköp av skridskor. Sist jag åkte var på sjön 2002. Sen blev skridskorna för små och jag slängde dem. Kanske ska köpa ett par nu.. Ishockey var roligt att spela och det tror jag freddan kan gilla.

Ha en härlig dag
Kram

Maria sa...

Så kul att du läst alla... Då vet du en hel del om mig nu. Tror jag skrivit ganska mycket om mig själv de 2 åren jag ändå skrivit.
Ja, skridskor får du ju köpa, iaf så att du kan åka med dina barn sen när det är dags för dom att börja.
Hoppas att du slipper bli sjuk, men jag känner igen dina symptom, liknar dom jag hade i början så du åker säkert också på dagisvisruset...
Kram

Anonym sa...

hehe ja mia, du har ju fått live-kommentarer nu, så jahg måste inte kommentera detta haha...
100e inlägget... jag har NADA koll på mina hhaha
kram jezzz

Jonna sa...

Jag läser faktiskt varje vecka men är skitdålig på att kommentera :-) Så hejhej! Grattis till inlägg nr 100!

Maria sa...

Haha då är du som mig då :-)