onsdag, augusti 06, 2008

Ibland har man lite tur i oturen...

Dags att berätta lite mer om vad vi hittat på den senaste tiden.

Söndags så var vi på barnensdag i Tivoliparken här i stan, var där med A&A. Massor med folk där och barnen tyckte att det var kul. Då Freddan inte är så förtjust i karuseller och sånt så åkte han bara en lite bilbana. Han tyckte att det andra så läskigt ut och ville inte prova. Tänker inte tvinga honom heller. Sen var det ponnyridning, den stora hästen skulle han rida och det är ju klart han fick göra det. Sen var det modevisning av barnkläder och godisregn. Freddan fick massor med godis där, bra att stå framme precis där dom kastar ut det. Dags för hoppborgen efter det, stor borg och där klättrade barnen runt och hoppade och busade. Det som var synd är ju att det alltid är så lång kö när man är på såna ställen, barnen blev ju rastlösa i kön och tjatade lite, men jag tror ändå att Freddan och A var mycket snällare än många andra barn där, två lugna barn är bra att ha med sig.
Efter detta så hamnade vi hemma hos A&A, käkade middag där och spelade TP på datorn. Jag vann en runda… måste ju nämna det då jag sällan vinner på såna spel då jag har sån otur med frågorna, får alltid om sånt jag inte kan.
Här efter så stack jag iväg på en snabb dejt, gick bra. Fick kontakt med denna killen för några dagar sen och han frågade om vi inte kunde träffas, sagt och gjort. Åkte till Åhus och käkade glass på stranden och sen snackade vi i timmar… Bestämde även att vi ska träffas igen.
Freddan var hos A&A när jag var iväg. Kom tillbaka väldigt sent och då sov barnen där hemma så jag traskade hem utan Freddan.

På måndagen var jag väldigt trött, men asade mig ner och hämtade Freddan, stannade där en stund men fick sedan med mig Freddan hem, han ville till mormor så vi gick dit. Där badade han badkar som han älskar och vi fikade lite.

På tisdagen var det dags för dagis igen, så vi steg upp och åt frukost och satte oss i bilen. Gick ju inte att gå i den vinden, Freddan hade nog blåst iväg. När jag hade hämtat honom sen efter 3 timmar så var vi hemma, tog någon snabb promenad men det var inte kul att vara ute så vi gick in igen. Klippte Freddans hår sen på eftermiddagen (eget inlägg om detta). Mat och sen snackade jag i telefon med dejten. Nattade Freddan och sen var det dags för telefon igen. Hoppas att denna kille är något att satsa på…

Idag var det dagis igen för Freddan och jag skulle hem och tvätta. Tvätten började bra, kunde börja tidigare då det inte var någon före mig, första paret maskiner gick bra. Sen var det dags för den tredje och sista… Stoppar i det, kollar hur lång tid det ska ta och går upp. Så gör ju alla, finns ingen som är där nere och håller koll på tvätten. Ner igen 20 minuter innan jag skulle hämta Freddan och får till min fasa se att tvätten har blivit avbruten. Ringer fastighetsskötaren och hon är lite tjurig som vanligt när hon pratar med mig… Hon säger att hon inte har någon aning om varför och hon har skickat någon annan på det. Hon säger då att jag ska starta maskinen igen och trycka fram det så att den centrifugerar, men det hade jag ju inte tid med, skulle ju iväg. Trött som jag är så traskar jag till dagis, ringer mamma samtidigt och kollar om hennes tvättstuga är ledig, fullbokat även där. Suck. Kommer hem och tur väl så den som ska tvätta i mammas tvättstuga kommer inte så jag kan iaf få klart min tvätt. Men det är så jobbigt när det blir så här.
VILL HA EGEN TVÄTTMASKIN (gärna i födelsedagspresent)!!!!

Nu är det kväll och jag lagar mat. Hoppas på att få prata med min dejt ikväll igen sen när Freddan sover.

5 kommentarer:

Tuss sa...

Hej Maria !!

Ser att du vara på Barnens dag !
Själv så missade jag detta i år
men brukar vara där.
Ponnyridningen gillade min dotter förra året. Brukar annars åka till Tivoliparken rätt så ofta. Speciellt när man tränat på Friskvårdshuset kan det vara skönt att bara va lite..

Hör gärna av dig nån gång

//Rickard

Tuss sa...

hej igen !!

Synd med en sådan kö till hoppborgen. Men undrar om du har varit på Barnens Gård i Karlskrona?
Om inte så måste du det...
Fanns en riktigt rolig hoppborg där jag själv hoppade i några timmar...Jätteskojigt ställe ....

nu är det snart kaffedags på jobbet

//T

Maria sa...

Hej Rickard.
Har svarat dig via mail.
Kul att se fler läsare här. Alltid kul med kommentarer.

Anonym sa...

hej hej! haha... du blev avis va när JAG & AMOR skaffat egen maskin! haha
jezzz

Maria sa...

HAHA Klart att jag blev, speciellt eftersom ni tog hem den samma dag som jag hade problem i min tvättstuga :P