lördag, juli 19, 2008

Så trött och lätt irreterad på datorn...

Är så trött, har sovit dåligt två nätter nu... Vet inte riktigt varför. Men ikväll blir det en ganska tidig kväll och så får jag hoppas att jag kan somna.
Irreterad på datorn för när skrivit ett långt inlägg så hänger hela skiten sig så jag var tvungen att starta om... Naturligtvis blev ju då inte mitt inlägg sparat så nu är det bara att skriva nytt.
Torsdagen ringde Freddans lillasyster och frågade om han ville komma och leka. Vi gick dit och dom lekte hela dagen. Blev en lång dag iväg men trevligt att få komma ut lite. Så skönt att dom kan leka så bra som dom gör, det kan dom ha nytta av sen när dom blir stora.
Vet ju hur mycket nytta jag själv haft av mina syskon. Min storasyster C är 11 år äldre än mig, har den jag kunnat prata med om allt som jag inte vill ta med mamma. Min storebror T som är 6 år äldre än mig, min storebror som alltid finns där fast att vi inte snacka för ofta. Min storebror J som är 1 år äldre än mig, vi har haft samma kompisar och har umgåtts hela livet, så även nu. Känns tryggt att veta att det finns personer som alltid kommer att finnas där för en om man skulle behöva och man finns själv för dom om dom skulle behöva. Är minst i min familj och trivs ganska bra med det, fast jag ville ha en lillebror hela livet... men det kom ingen.

Igår hjälpte jag mamma att få hem lite saker från lägenheten och sen kopplade jag ihop datorn åt henne, fast då hon inte har internet fick hon följa med hem här och låna det lite. Halva dagen gick åt till det. Handlade även på maxi och dom hade bokrea där så jag köpte 2 böcker till mig och 1 till Freddan. Så nu vet jag att jag har böcker så jag klarar mig ett tag framöver.

Idag steg jag upp, fixade frukost och sen har jag stannat vid datorn. Kom på att på onsdag ska Freddan åka till pappa P. Farfar J och farmor A kommer och hämtar honom här då. Freddan längtar och vill att det ska vara idag, men han får vänta lite till. Själv så ser jag fram emot att få vara lite ensam men lägenheten kommer att bli så tom och tyst utan honom. Fast det är ju en vecka och det kommer gå så bra. Han kommer ha kul och jag kommer få välbehövlig egentid. Fast nu innan han åker är det ju lite som behövs göras, tvätta hans kläder och se vad han behöver ha med sig mer. Lite som ska planeras när små ska resa.

Så här glad är man när man cyklar till sin lillasyster.

1 kommentar:

Anonym sa...

tycker väl han e glad mest hela tiden hehe.... jättebra foto!
kram!!!
jezzz