onsdag, juli 16, 2008

Gårdagen.

Oj missade att skriva igår, kan vara för att jag chattade bort kvällen...
Blir ganska mycket sånt just nu. Men det är kul. Beror ju förståss på vem man chattar med, men han jag chattar med nu är en kille som verkar snäll, trevlig och rolig. Vi har inte träffats än, men har snackat i telefon. Men jag vill träffa honom, skulle vara kul att få veta hur han är när man liksom snackar öga mot öga. Hoppas att han är den samma.
Annars igår så steg jag upp lite sent, åt frukost, duschade medans Freddan badade och skjöt mig med vattenpistol. Hehe han fick tillbaka fast då med duschen... Fick dessutom tvätta håret på honom utan för mycket bråk, han brukar ju totalt vägra att tvätta håret, men inte igår.
Efter det så anmälde jag mig till att bli blodgivare. Hoppas att jag får det nu. Förr var jag tvungen att sluta för att mitt järnvärde inte gick inte upp igen, så till slut så var det nere i botten och jag var riktigt trött. Men då var jag dålig på att ta järntabletterna och slarvade ibland med frukost. Det gör jag inte nu längre, har lärt mig den hårda vägen att det är bäst att sköta sånt.
Sen lämnade jag Freddan hos mamma ett tag och åkte lite snabbt in till stan. Gick på apoteket och köpte nässpray och vitaminer, hoppades att vitaminerna inte skulle vara så stora så att dom skulle vara lätta att svälja. Men nej, ganska stora och inte hala. Fast det går säkert bra. Tog dom billigaste jag hittade och med flest vitaminer och mineraler, Vita max Kvinna. Har alltid försökt att ta vitaminer då och då för att bli piggare men nu om jag ska bli blodgivare så är det bäst att ha värdena på topp så att det inte blir som förr. Och sen om jag får lämna blod se till att sköta järnet ordentlig den första tiden efter, man behöver ju det.
När jag var på stan så kikade jag även efter nya jeans men det fanns inte några jag gillar. Vill ha ljusa jeans och det finns typ inga nu, alla är mörka och tråkiga. Kanske hittar jag nya som inte är svindyra innan de jag har går sönder, det är ganska snart...
Sen åkte jag hem och hoppade av bussen vid Netto här hemma och handlade lite till maten, missade dock att köpa filmjölk till mig så jag fick vara utan det i morse.
Tog en kort promenad hem till mamma sen och hämtade Freddan, stannade där och snackade lite som alltid. Men sen gick vi hem, tar bara 1 minut sen är man hemma. Ganska skönt att ha mamma så nära, för man vet att man lätt kan få barnvakt om man skulle behöva det akut och sen så slipper man köra för att hjälpa henne när hon behöver hjälp med något. Fast hon har inte fått dit datorn än, så det blir kanske mer sen när den kommer hem till henne och hon fixar något bredband om hon ska ha det. Får se, hon verkar inte ha bestämt sig än. Fast det är inga problem. Jag har ju så hon kommer nog komma hit och fixa det hon måste på nätet.
På kvällen sen blev det lugnt. Satt dock uppe länge, men det har ju blivit liksom standard på det nu. Kan ju vara för att jag har någon som håller mig uppe, hade nog lagt mig tidigare annars. Men jag får ju ändå sova på morgonen för Freddan sitter gärna själv i soffa och kollar på tv en stund, för han är ändå inte hungrig så tidigt på morgonen.

Nej, dags att ta tag i denna dagen. Ganska fint väder så det får bli att gå ut en sväng och sen får vi se vad som händer. Måste ta hem min dammsugare från mamma för det behövs städas här med. Men det kan jag göra i eftermiddag, nu blir det att gå ut så Freddan får leka av sig lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

det där med att inte tvätta håret känner man ju igen allt för väl :/ är det en pojkgrej eller en barngrej haha