måndag, juli 14, 2008

Min dag och busstrejken.

Jaha, dagen.

Vaknade väl ganska sent, var lite trött. Mamma ringde och och vi bestämde att vi skulle åka till min ena bror. Bara till att käka frukost och sen åka iväg. Väl där så satt vi och snackade och sånt. Freddan och JB lekte fint tillsammans mest hela tiden, ovanligt får man säga, dom brukar bråka mycket. Lilla Greta var ett mycket välkommet nytillskott i familjen där hemma. 8 veckor och utan mamma, äter duktigt och är rumsren redan. Hon får mjölkersättning och växer som hon ska, frisk och busig är hon.





Efter vi varit hos bror min så bjöd mamma på mat. Mycket gott som vanligt. Freddan kollade på film och sen lekte han och jag kurragömma i hennes flyttröra, där fanns många bra ställen att gömma sig på och Freddan som är liten hittade väldigt många bra.

Busstrejken här i stan är framskjuten och det tycker jag är SÅ skönt för då kan jag åka in till stan i morgon som jag planerat, ska bara på apoteket så jag vill inte ta bilen och köra in, leta parkering och sen betala för den också... Nej, bussen är smidigare. Freddan åker ju gratis så det är ju bara toppen.
Jag stöttar busschafförerna för jag anser att vilket jobb man än har så ska man få rätt dygnsvila. Speciellt om man har ett så ansvarsfullt jobb som dom har, sitter i trafiken flera timmar. Många som kan råka illa ut om en busschafför gör ett misstag för att han/hon är trött.
Hoppas bara att dom slipper strejka här i stan, blir så jobbigt då, för dom ska ta ut bussarna som kör det mest trafikerade sträckorna, samt alla stadsbussarna... Läste i tidningen att det kommer vara 90% av alla resenärerna som kommer bli påverkade av strejken och det är väldigt många. Om det blir strejk så hoppas jag att den blir kortvarig. Vet ju inte ens om vi får några extra dagar på våra sommarkort. Det är tydligen inte bestämt än.. Fast varar strejken länge så måste vi ju bli ersatta på något vis, iaf få några extra dagar.

Inga kommentarer: