lördag, juli 12, 2008

C4-dagarna...

I torsdag så bloggade jag lite om Prinsen. Nu ska jag blogga lite om vad jag själv gjort.
När jag skrivit min blogg och lite annat så lämnade jag Freddan hos min mamma, han skulle sova där. Själv så gick jag hem direkt efter och duschade och gjorde mig ordning för stan.
Är ju Kristianstadsdagarna så en dag måste man ju iaf åka in och kika. Så jag tog bussen till stan och var nog där inne vid kl 17, gick till apoteket och sen en liten runda på lilla torg. När jag skulle gå till stora torg så tog jag vägen förbi Möllers bokhandel. Där hittade jag ett reabord och det var 3 böcker för 100kr. Blev nya böcker där. Jan Guillous "Madame terror", Stephen Kings "Om en Buick 8" och Rickard Flingas "Iskallt och stenhårt". Är en bokmal så dessa kommer nog snart att vara lästa.
Efter Möllers så traskade jag med min påse ner till stora torg och skulle se vad det fanns för gott att äta. Fanns ganska mycket att välja på så jag hade ett svårt beslut framför mig... Såg en gammal polare så jag gick mot henne och började snacka lite. Sen skulle ju hon och hennes familj, man och barn, också äta. Så då sa vi att vi kan ju käka tillsammans. Jag tog kinamat med kyckling och cashewnötter... mums. Tror maten är det bästa med Kristianstadsdagarna, möjligtvis Tivolirocken med men det är ju dyrt att gå in där.
Efter maten så promenerade vi runt och snackade hela kvällen. Bytte telefonnummer och bestämde att nu får vi ju faktiskt hålla kontakten igen. När klockan var strax efter 21 så åkte vi hem åt olika håll. Tack E och P för den trevliga pratstunden.
Hade åkt in till stan ensam på vinnst och förlust och hade riktigt trevligt. Trodde inte att jag skulle stanna så länge där inne. Men men..
Trött var jag när jag satt på bussen hem, ont hade jag i knäna men jag var riktigt nöjd med dagen. Väl hemma så hamnade jag vid datorn och chattade och surfade runt.
Efter ett tag så blev jag sugen på att läsa så jag började då på boken som jag skrev om i föregående inlägg.. Läste inte så mycket den natten.

På fredagen så vaknade jag nog ganska tidigt, kollade inte på klockan... Tog frukost och satte mig vid datorn. Satt där tills det var dags att hämta Freddan, gick till mamma vid 12 om jag inte minns helt fel.. Där hemma var det fullt hus. Min syster och hennes man var där, dom hjälpte mamma ställa ordning på möblerna så det var ju bara att börja hjälpa till när man kom. Fast det var inte så mycket kvar. Freddan hoppade i badet så fort jag kom. Sen blev det fika och vi snackade, då kom även min systerdotter A och hennes sambo P.
Stannade hos mamma lite längre än vad jag tänkt från början så när jag kom hem med Freddan sen så var det dags att fixa mat.
På kvällen sen så läste jag samtidigt som jag chattade på msn.

Idag... hmm... jo, jag har läst, läst, läst, bloggat och diskat typ. Har även busat med Freddan. Han måste jag nästan busa med lite varje dag för vi har så kul tillsammans. När jag skriver detta så sitter Freddan i badet och det HELT frivilligt... Det händer inte ofta kan jag säga, men han ville testa sin nya vattenpistol. Men nu vill han nog snart upp.
Själv har jag lite migrän just nu men jag har tagit tabletter och dricker mycket vatten så det ska nog ge med sig snart. Hoppas jag..

1 kommentar:

Anonym sa...

låter som du haft det riktigt kul iallafall de senaste dagarna! är det nån jag känner som du stötte på på kristianstaddagarna?
kram jezzz