torsdag, juni 26, 2008

Sega dagar.

Ja, dessa senaste dagarna har varit sega. Långa och tråkiga.
Har haft mycket tankar om mycket saker. Blir så när jag inte har något att göra, då funderar jag så mycket att hjärnan går upp i varv. Tur att jag har datorn så jag kan fördriva några timmar där. Gillar inte att vara sysslolös, speciellt inte när det är sånt här hemskt väder. Regnar och regnar, har gjort det mycket nu tycker jag, så fort jag vill gå ut börjar det. Idag tänkte jag städa bilen lite så jag kan sälja den, menar den lilla röda jag har, den vita får jag nog aldrig såld och jag som lade ner pengar på den i vintras, får se om jag får den röda såld nu så kanske jag kan fixa till den vita så den också går att säljas. Hoppas.

Vad har annars hänt? Jo, Freddan har varit hemma måndag och tisdag pga hosta och förkyldning, skickade han till dagis igår men han är hemma idag igen och får stanna hemma till på måndag. Sista veckan med dagis nästa vecka så då tycker jag att han ska dit, sen blir det hemma i 4 veckor. En av de veckorna ska han till pappa P, Freddan längtar så. Pratar mycket om det och vill åka redan nu. Men jag förstår honom, hur kul kan det vara att alltid vara hemma med mig...

Räknade blåmärken på Freddans ben nyss... 12 stycken små. Han slår sig hela tiden och han är som mig som får blåmärken för minsta lilla. Hopplöst. Fast han tycker det är kul att räkna dom så det är ju bara att fortsätta med det, brukar göra det på kvällen innan jag läser saga för honom. Vår kvällsrutin: tandborstning, städa, räkna blåmärke, läsa saga och sen säga god natt(om han inte somnat när jag läser), allt detta tar 1 timme.

Känns inte som om jag skriver något vettigt idag, men det är en sån dag. Kanske inte får något gjort idag heller, måste laga mat sen men det känns som om det är allt jag orkar med idag. Är ganska trött för jag suttigt uppe på kvällarna och inte somnat förrän närmare 2 på nätterna ett tag nu. Fast då har jag haft kul, chattat med en kille på msn.

Började på Lunarstorm, fortsatte på msn och har nu bytt mobilnr så vi smsar när vi inte har möjlighet att använda msn. Sa igår att det kanske är dags att prata med varandra också någon dag, då vi vill träffas. Liksom bäst att prata någon gång innan med. Vi har redan snackat om allt på msn och allt känns bra. Hoppas bara att han är på riktigt. Internet är ju lite klurigt på det viset, fast så mycket som vi snackat borde vara omöjligt att bluffa. Har ju dessutom fått bilder på honom, snygg är han. Snackat några timmar nu varje dag sen i lördags... Så roligt.


Tänkte att jag skulle sätta in bild här och detta är den enda som passar:

Inga kommentarer: