fredag, juni 27, 2008

Inte ens smaltjock...

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article2397729.ab (måste vara plus för att läsa tror jag)

Jaha, den artikeln handlar om att vara farligt tjock fast att man är smal enligt BMI.

Mitt BMI är 20,2.
Kroppsfett är 25% om man utgår ifrån BMI...
Uträkningen kommer från: http://www.markazits.com/diet/bmi.php
Midjemåttet är 79cm.
Jaha, då vet ni hur jag ser ut :-)

Artikeln på aftonbladet är bra för att man får veta om man är smal men ändå farligt tjock på magen. Då det är där det farligaste fettet sätter sig. Jag kollar för skojs skull mitt eget midjemått och inser att jag är under deras gränser. Känns ju skönt men ändå så anser jag att magen inte är i bästa kvalitet. Jaja, alla kan inte vara så vältränade som Madonna... men ändå. Jag är ju helt otränad och stoppar i mig alla onyttigheter jag kan hitta i skåpen hemma. Måste ju sätta sig någon gång och det har det gjort.
Mitt BMI har ökat från 18,5 till 20,2 på 1 år... Kanske är det för att jag mått bättre denna tiden, brukar äta mer när jag mår bra nämligen. Fast jag har inte tränat alls på denna tiden heller.
Så när jag ser dessa siffror så känner jag att det är dags att göra det igen.
Har legat så här högt på mitt BMI förr men då hade jag ju muskler. Vill ha igen. Ja, nej nu är det dags att använda min träningsmaskin som står i vardagsrummet.
Köpte en sån för ett tag sen för att jag vill röra på mig men det blir ju aldrig av.
Man vill ju hålla sig i trim och iaf ha en snygg kropp för sin framtida partner och leva ganska hälsosamt så jag får uppleva ett långt och roligt liv.

För att komma till en slutpunkt. Jag är ännu inte ens smaltjock :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

haha ja, jag blev ju glad att mitt fett% bara va 28%! och det ska va under 30. bmi lär ju sjunka snart , har 24,9 typ... operationen kräver ett max bmi på 25... och då kommer de ta bort en del under operationen ju! haha.
önskar jag vore vältränad jag me... vem vill inte det! visste du att de sänkt bmi för normalvikt från 19,9 till 18,5... enligt WHO... idioti..
kraaam
/jezzz