söndag, juni 22, 2008

Regn regn och lite åska...

Jaha, sen sist har det hänt en del...

Jag har blivit singel, valde det själv. Är nöjd med bestutet, hade ändå aldrig funkat.
Den som vill veta mer får fråga privat...



Det har varit midsommar, firade den hemma hos min bror J och hans sambo M och barnen J & J. Dagen började ganska fint och jag och Freddan duschade och gjorde oss fina. Freddan fixade håret. Han blev fin, fast han dummar sig lite på bilden, ville inte stå fint. När vi kom till J & M så tog vi det lite lugnt innan vi skulle till badplatsen och dansa runt den stora midsommarstången. Det var kul men molnen började dra nära. Vi fick gå hem för det kom en oredentlig skur när vi var där men barnen hann att dansa och leka lite. När vi var hemma sen igen så kom solen igen och vi kunde klä vår egen midsommarstång. En sån måste man ju ha. Fixa mat och sen duka ut och börja äta. När vi var nästan klara så kom regnet och åskan... Inget kul men dom som var klara fick gå in. Resten av midsommar fick vi vara inne. Jordgubbar, glass, vispgrädde, kaffegrädde, strössel, chokladsås och socker... Ja, plockade fram allt för alla ville ha olika.
Ännu senare så blev det ost och kex, chips och godis.
Vi satt uppe ganska länge men hade väldigt kul. Spelade spel och traggade.
Sen var det sängen och jag sov inte så bra. Men det är så det är när jag är iväg.

Igår var katten ute i koppel för första gången, ingen höjdare men sen är han ju rädd för allt. Kanske han vänjer sig med tiden. Söt var han iaf när han luktade på gräset. Han tyckte inte om när det regnade, vi råkade ut för en lite skur, men den gick snabbt över. Hade tänkt gå ut idag med men här har det regnat ganska mycket så det är nog för blött. Så det får bli en annan dag.
Idag blir det till att vara inne och se om man kan städa lite om man kommer ifrån datorn...

1 kommentar:

Anonym sa...

sötis-freddan och sötis-prinsen!
det är klart att detb är sånt väder på midsommar ju!!! in ut in ut... heeela tiden.... tror dock att vi hade lite bättre väder här uppe i stora stan :)
jag har inte ens sett en midsommarstång i år! det är väl det som e lite trist här uppe... det är bara vissa platser det görs nån, jag har aldrig sett en på en privat tomt... det gjorde vi alltid när jag va liten...plockade mängder me blommor o klädde...
kramis! /jezzz