tisdag, juni 17, 2008

En bra dag.

Dagen har varit bra, började bra med att jag vaknade utvilad och det händer inte ofta. Sedan frukost och iväg med Freddan till dagis. Mötte A & A hemma hos dom och hade följe sista biten till dagis. Sedan följde jag med A hem och vi satt och snackade mest hela tiden innan det var dags att hämta barnen igen. Naturligtvis var inte ensama hela tiden, det är man aldrig hemma hos A, grannen B kom dit och snackade lite han med. När barnen var hämtade så ville dom fortsätta leka så jag och Freddan stannade hos A & A.
Vid flertalet gånger sen försökte jag få med mig Freddan hem men barnen hittade hela tiden på något nytt att pyssla med som dom skulle göra klart. En av gångerna så hittade vi barnen badandes i poolen(en ganska stor barnpool) som finns där hemma. Dom hade tagit av sig alla kläderna och hoppat i utan att fråga om lov, men dom hade så kul att det var synd att avbryta så dom fick bada klart. När dom badat klart och fått kläderna på sig skulle dom värma sig lite i solen.
Efter det fick jag hem Freddan. B gav mig färsk mynta som jag skulle göra te av tyckte han. Det är sån te som jag tycker mycket om så jag tog glatt emot myntan. Det är det som finns i muggen på bilden. Tyvärr fick jag inte in bilden på rätt håll hur jag än gjorde så den får vara som den är. Men gott är teet iaf. Känns skönt med sånt te nu när jag känner mig lite förkyld för det rensar upp bra och ger en god smak. Verkar även lite avslappnande så det är nog strax dax för sängen...

Hoppas morgondagen också blir lika bra. Ska hem till mamma med lite lådor som hon vill låna av mig att packa i då hon ska flytta om 2 veckor. Hon ska bo i grannhuset här och det tycker både Freddan och jag är toppen, han får nära till mormor och jag får nära till en barnvakt om jag skulle behöva det någon gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

wow mia! du kommer igen! men det tar nog ett tag innan du är uppe i min blogg-nivå! haha. nä, allvarligt talat... jag tycker det är skitkul att du kan blogga lite mer.. det kan faktiskt va ganska avslappnande:)
skönt för ungarna att bada, och änu skönare att morsan flyttar så nära... kram! jezzz

Jonna sa...

Låter som en härlig dag :-) (Jo, jag läser din blogg men är dålig på att kommentera :-) )