onsdag, juni 11, 2008

Kort inlägg blev långt…

Jaha, nu var det länge sedan jag skrev, så då är det väl dags igen. Det finns ju någon som varit på mig om att det är dags :-P

Vad har hänt sen senast då? Ingen aning men jag får väl kolla min kalender…
Ser att det faktiskt inte hänt så mycket, mest skola och den är ju inte så rolig att blogga om. Omtenta i matta den körde jag på, fick dock lite bättre poäng denna gången men långt ifrån tillräckligt. Har även haft omtenta i Java och den klarade jag, så nu är det klart.

Freddan var iväg på folkrace men A&P. Han tyckte att det var toppen. Iväg ganska tidigt och sen vara ute hela dagen och kolla på bilar. Han kom hem smutsig, solbränd och lycklig. Badade honom och sen fick han mat sen sov han gott hela natten.
Freddans dopdag gick förbi obemärkt som vanligt, inget vi firar, men det är kul att ha koll på den.

Jaha, nu är skolan slut och jag har inget jobb, hittar inget som inte kräver att man ska kunna jobba tidigt på morgon, kvällar och helger. Hopplöst att vara ensamstående mamma när man ska ut i arbetslivet. Hoppas bara att jag får hjälp av soc.
Försöker fortfarande sälja den vita bilen, men går inget bra. Kanske går bättre om jag får den röda såld så jag kan fixa det sista på den vita och sen sälja den med… Visst låter det krångligt. Den röda bilen funkar ju perfekt så den är ska ju inte vara så svårsåld tycker man. Har köpt busskort så efter den 15 kan jag åka buss.
Ska även försöka köpa en cykel och cykelvagn så jag kan ha det när jag ska handla. Freddan har en cykel men den börjar bli för liten men han kanske får klara sig med den denna sommaren och sen önska honom en ny i julklapp/födelsedagspresent. Måste ju önska honom sommarsaker i då för annars så får han inga, då det är ju ingen som tänker på att han behöver det sen när man är mitt i vintern. Men jag får helt enkelt tänka på sånt när vi skriver önskelista så att även sommarsaker kommer upp på den. Har en lista i datorn som jag bara ändrar vid behov, just nu lägger jag bara på nya saker hela tiden.

Kanske ska skriva något om min kille. Har inte träffat på ganska länge nu, han har varit hemma. Saknar honom, men konstigt nog inte så mycket som jag trodde jag skulle göra, kanske mest för att jag haft så mycket i skolan. Men dessa två senaste dagarna har jag inte heller känt att jag saknat honom så mycket. Kan ju vara för att vi inte hörs mer än en gång om dagen och det är när det är dags att sova för min del och då är jag så trött att jag knappt orkar prata… Men han hör inte av sig lika mycket som han gjorde i början, kanske håller på att tröttna på mig. Själv vet jag att jag kan vara mycket dålig på att skicka sms och så men sitter jag vid datorn kan jag gärna skriva på msn, men han är ju inte inloggad där heller…
Han sa igår att han kanske skulle komma idag, men jag är inte lika säker på det. Kändes inte som att det var så viktigt för honom när vi pratade om det. Jag träffas gärna men jag har svårt att åka någonstans då jag har katten och Freddan, de trivs bäst hemma, och det gör faktiskt jag med. Han kanske tycker jag är tråkig, för det är jag nog. Men han vill ju bara spela poker på dagarna och jag är inte ett dugg intresserad av sånt, sen är det ju fotbolls-EM nu med och här hemma blir det inte mycket tittat på fotboll, kollade inte ens på hela matchen igår då Sverige spelade sin första. Men jag vet iaf att vi vann med 2-0 och vi spelade mot Grekland.
Måste prata med C om allt jag tänker på men han är SÅ svår att prata med i telefon, han har lite svårt att prata om det jag vill prata om och glider väldigt snabbt in på hans grejer igen. Så jag orkar sällan prata mer än en liten stund med honom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! kan tänka mig att dom hade kul. ja det var synd att han missa det men fröknarna sa att det kom fler tillfällen så det hoppas vi på. kram

Anonym sa...

hej! ehhh... VEM kan det va som tjatar om att du ska blogga??? hehe.
invecklat med killen.. hoppas han kommer idag. jag msn:ar dig vet ja... kram jezzz

Anonym sa...

Nej sista C har gjort är att tröttnat på dig.
Han tänker på dig & Freddan dagligen & saknar mer. tydligen mer än du saknade honom :(
Puss C