söndag, juni 15, 2008

Kritisk till den nya signalspaningslagen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2690172.ab

Nej nej nej, så här vill vi inte ha det. Jag tror att jag talar för många jag känner när jag säger att mina brev är mina brev oavsett om jag skickar dom elektroniskt eller med vanlig post är privata och dom ska staten skita i. Dom vill ju tydligen även lyssna på våra telesamtal.
Helt sjukt, snart kan man säkert beställa utskrifter på vad som sagts också... Nej det blir bara värre och värre.
Vet att dom anser att det är för rikets säkerthet och så, men hur hotade är Sverige av terrorister??? Troligtvis inte så väldigt hotade. Nej, ska dom avlyssna folk så avlyssna dom som sitter inne med hemligstämplad information, det är säkert där som det finns farliga läckor om det är något som är farligt i Sveriges rikes säkerhet.
Att läsa post är ett brott mot FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna.
Trodde faktiskt att det gällde mina privata e-mail också, men det verkar inte förespråkarna för detta förslaget tycka. Brev är väl brev fast att dom skickas via dator...??

Jag brukar inte tycka illa om olika bevakningsgrejer men detta är ett rent övertramp på den personliga integriteten. Jag gillar inte detta alls. Någonstans måste vi, det svenska folket, sätta ner foten och säga att nu räcker det.

Här har min gräns gott.
Hoppas inte att förslaget går igenom.

Inga kommentarer: