fredag, april 25, 2008

Liten uppdatering.

Sedan förra inlägget så har jag äntligen fått träffa C, den underbara kille som skulle komma förra fredagen. Han kom som planerat och allt kändes bara så bra. Han stannade här hos mig till onsdagen. När han åkt hem kändes det så tomt i lägenheten.
Freddan gillar honom och allt var bra.
Känns som om jag kan ha hittat rätt denna gången. Fast det får framtiden visa.
C kommer igen idag eller i morgon och det ska bli så kul. Längtar massor.

Har mycket i skolan nu så egentligen har jag inte tid att sitta här och blogga men det gör jag iaf. Har en matte tenta om två veckor och en Java tenta om tre veckor, ovanpå detta så har jag ett stort programmerings projekt som ska vara klart i juni… Ojoj, hur ska jag klara allt detta. Tur att jag inte är ensam om projektet, vi är 4 tjejer som ska skriva fungerande kod för ett nytt program som vi själva valt. Ska bli spännande och se om vi kommer att få det att funka. Jag är tillsatt som testare och ska därmed se till att koden funkar som den ska, alla 4 tjejer ska koda så vi måste få koden att funka ihop.
Matten tror jag inte att jag kommer att klara för det är SÅ svårt. Vi läser MAb,c och d samtidigt på väldigt kort tid. Matte är inte heller min starka sida så det blir till att plugga hårt nu inför tentan. Bara jag får godkänt på kursen så blir jag nöjd, vill inte göra omtenta.
Java-tentan är också svår, men där kommer man plugga lite i projektet då vi helt enkelt skriver java-kod, så det blir lite lättare med det. Fast jag kommer få plugga lite ändå.

Nu ska jag fixa ordning här hemma så det inte ser hemskt ut när C kommer hit. Sen han åkte hem så har jag slappat lite mer och faktiskt inte brytt mig så mycket om hur det ser ut i köket men nu är det dags igen. Tvätta det gjorde jag idag så det slipper jag ett tag nu.

Inga kommentarer: