fredag, april 25, 2008

Bilen.

Försöker sälja min bil, min lilla vita Peugeot.
Har inte råd att ha den kvar, är ju student och där lite småsaker att fixa på den.
Klart att bara för jag är tjej så tror alla att dom kan lura mig.
I annonsen på bilen står det att den behöver en grundlig service, är obesiktigad, oskattad och avställd. Inte en toppen bil att sälja alltså. Men anledningen till att den är detta är för att jag har inte råd att fixa de små felen den har, kostar ca 1000kr att fixa det sen är det en billig och bra bil att köra med. Annonsen kom ut igår och redan igår var det några som ville pruta ner det till hälften. Var även en som kom och kikade på den igår, han sa att det var fel på motorn och att det inte var dessa små fel som jag sa… Men bilen är ju i mycket bra skick annars. Nej, han ville ha ner priset massor, men det gick jag inte med på.
Idag var det en till som kollade på den. Han kollade under bilen och sa att den läckte olja. VA?? Inte alls, sa jag. Men han sa att det gör den visst och då vill jag inte ha den. Han sa att den droppar olja. Hmm… tänkte jag. Han kör iväg och jag dyker ner under bilen och kollar. En lite fläck med något som droppar så det kryper jag bort och kollar. VATTEN!!! Det var vatten som droppade. Vilket J***A pucko.
Blev faktiskt arg.
Var likadant när jag sålde min förra bil. Killar/män ringer och försöker idiotförklara tjejen som säljer bilen. Jag är inte helt nollställd när det gäller bilar och jag litar på det min bror har sagt om bilen, han har faktiskt provkört och kollat igenom bilen grundligt. Han säger att det bara är dessa småsaker som ska bytas, sen ska bilen funka bra igen. Sen är det aldrig en garanti då bilen faktiskt är från 92, alltså 16 år och den har gått långt och är en liten inte så slitstark bil.
Men jag var nöjd med den och hade gärna haft den kvar om det inte varit för min ekonomi.

Jaja, detta är inget att göra åt nu, bara att hoppas att det är fler som vill kika på den så jag snart kan få den såld.

Inga kommentarer: