onsdag, januari 03, 2007

Nytt år, ny bil, nytt jobb och ny pojkvän...

2007 är det nu, nytt år, nya tag. Hoppas att detta året bara bjuder på förbättringar. Än så länge verkar det bra iaf. Vågar inte hoppas för mycket men det känns okej.
Nyårsafton firade jag på jobbet (Alba). Från 15 till 15 på nyårsdagen, hade nämligen även sovandejour. Det var ganska lugnt med god mat och ganska trevligt folk som var kvar i huset. Nyårsdagen satt vi mest och kollade på tv.

Ny bil har jag ju också. Tyvärr funkar den inte helt felfritt.
Köpte den i lördags, märkte då att startmotorn verkade vara kass och att batteriet var dåligt.
Bytte batteri idag och hoppades att den skulle starta lättare då, märkte inget under dagen men får se i morgon. Nu kan jag iaf använda stereon... Den ska in på verkstad nästa vecka på Freddans födelsedag, då ska dom kolla startmotorn och kanske (läs troligtvis) byta den. Då ska bilen nog gå bättre. Lägger gärna lite pengar på den då jag vill kunna ha den länge. Har inte tänkt köpa ny det närmsta året. Den är ju både billig att äga och köra så det kan ju nästan inte bli bättre.

Nytt jobb har jag också börjat på. Jag jobbar nu på Hagundahemmet i ett litet samhälle utanför Uppsala. Det är ett ålderdomshem och jag ska jobba som undersköterska där. Verkar vara ett bra ställe, personalen verkar skoj men vi får se när jag har jobbat där ett tag.
Jag kommer jobba 75%, dagar, kvällar och helger. Det är ett ganska lugnt jobb, verkar inte vara allt för stressigt, fast det kan ju naturligtvis alltid köra ihop sig. Fast om arbetspolarna är bra så kommer jag stanna länge. Har en kännsla av att detta kan bli bra på detta stället.
Hoppas det.

Nya pojkvännen är ju Magnus. Har berättat om honom tidigare. Nu har vi träffats i 2½ veckor. Känns bra, just nu hoppas jag att vi kommer hänga ihop länge. Man vet ju aldrig vad som kommer hända i framtiden men som jag känner nu så känns det bra. Jag saknar honom så att det nästan gör ont när jag inte kan träffa honom och när vi träffas så vill jag inte släppa honom. Det var riktigt längesedan jag kände så här för någon sist.

Det kommer kanske snart också en ny lägenhet också. Kollar runt och letar efter en trea till mig och Freddan. Dax att han får ett eget rum snart. Har en som jag fått erbjudande om, men det är ju skickat även till fler så, jag hoppas att det bara är jag som tackat ja till den. Vet mer efter den 8 januari. Lägenheten ligger i ett mindre samhälle utanför Enköping och jag kommer få närmre till jobbet och till min nya pojkvän. Fast att komma nära honom är bara en bonus. Jag satte nämligen upp mig på den innan vi träffades...
Hoppas hoppas.

Inga kommentarer: