söndag, januari 07, 2007

Freddan 4 år.

Nu har jag jobbat en vecka på nya jobbet. Det har varit en förvirrande vecka men det har ändå gått bra tycker jag. Har inte gjort bort mig helt utan verkar ha klarat mig utan några större missöden. Hoppas bara nästa vecka går lika bra. Ska jobba måndag-onsdag och sen lördag-söndag. Är ledig torsdag-fredag.

På torsdag fyller Freddan 4 år. Jag kan knappt fatta att han är så stor redan. Min lilla pojke är 4 år. Var ju precis han var bebis... Tiden går ju jätte fort utan att man märker det. Man börjar fatta vad mamma pratar om när hon inte riktigt fattar att vi blev vuxna så fort...
Freddan är glad att han är en stor pojke och på måndag (imorgon) börjar han på den stora avdelningen på dagis. Så nu ska han bli en av dom minsta igen. Han har varit den älsta nu ett tag. Dom har haft lite inskolning på den större avdelningen nu efter jul då det varit lite barn där, men nu ska det vara på riktigt. Freddan är bara lycklig för det och känner sig riktigt stor, pratar ganska mycket om det just nu. Han ska gå där i 5 terminer nu. Han byter ju grupp nu lite tokigt men det är för att dom behöver platser på småbarnsavdelningen, så dom flyttar upp barnen där det finns plats. Nästan alla barn i Freddans grupp ska flytta upp. Nu kommer Freddan få gå med sina bästa kompisar, dom är nämligen ett år äldre... Synd då dom inte kommer gå i samma klass, men Freddan kommer bra överens med dom han går med också. Han är en mycket social kille så han snackar och leker med alla.
När han fyller år vill han ha en spidermantårta, vet dock ej hur jag ska lösa det problemet men jag kommer säkert på något. Det är det enda önskemål han har inför sin födelsedag...
Kommer bli ett litet kalas med typ bara en vän, sen ska han firas i helgen sen av Peter. Det kommer säkert bli toppen för Freddan.

Inga kommentarer: