lördag, januari 20, 2007

8 dagar sedan.

Ja, det är 8 dagar sedan som jag uppdaterade lite här.

Ny bil blir det inte, hittar inget bra. Jag lagade istället den jag köpt och nu funkar den som den ska. Hoppas jag iaf. Så nu kör jag med den och är ganska nöjd.

Den sön som kom förra veckan försvann igen. Men nu ligger det ny snö ute. Inte mycket men det ser vintrigt ut, det går ännu inte att åka pulka på det men det kommer kanske.

Magnus och jag är fortfarande tillsammans och jag trivs med honom. Han är snäll både mot mig och Freddan. Finns dock en sak som jag retar mig på... Jag hittar alltid något och ska jag vara ärlig så är detta något jag inte kommer kunna leva med... Han har svårt för att städa efter hunden... Det är päls överallt hemma hos honom. Jag får problem med allergi och snuva, fysiskt så klarar jag inte att leva med sånt. Han har haft hund länge och vet att dom hårar ner men så smutsigt som det är där hemma så städar han max en gång i veckan, har man hund är det för lite. Vet många med hund som städar nästan varje dag. Det gör ju nästan jag och jag har inte ens ett djur...
Vaknade i morse med kliande ögon och nästäppa. Bara efter vi hade kommit ut en stund så började det försvinna. Ska snart duscha och byta kläder så slutar säkert ögonen också att klia. Vill inte att Freddan ska växa upp i sånt och ändrar inte Magnus på sig angånde detta så kan jag inte leva med honom. Har han detta problem vad finns det då mer bakom... Han som verkar så bra. Jag ville inte hitta något att klaga på. Jag gillar ju honom. Men vad ska man göra.
Kan ärligt säga att jag forfarande är med på en webbsida som heter e-kontakt, en såndär kontaktsida... Det var där jag och Magnus träffades och han har också sin sida kvar där. Jag får ofta meddelande från andra killar. Kan även säga att jag skickar meddelande till andra killar också...


Igår när vi var och handlade så köpte jag dvdfilmen BILAR till Freddan, han fick även två småbilar från filmen. Freddan blev glad för filmen och sitter och tittar på den i skrivandets stund. Han har haft den innan men då nedbränd från nätet och på engelska, men nu fattar han vad dom säger.
Idag klippte jag Freddan, han blev fin och han var duktig. Så nu har han riktigt kort hår igen. Han är söt så, han verkar också tycka att det är skönt. Försökte få lite frisyr på det denna gången men det är svårt. Han fick det riktigt kort i nacken och lite längre på huvudet. Syns inte så mycket men det är lite skillnad. Han har ju så tjockt och mycket hår så det är svårt att få frisyr på det, men han verkar nöjd.


Nästa helg åker vi troligtvis till skåne. Har ej bestämt hos vem vi ska sova bara. Ska även tömma bilen innan då däcken fortfarande ligger i bagaget... Jaja, jag vet, det är onödigt att köra runt med dom men jag har inte orkat bära ner dom i källaren. Men ska göra det i veckan.


Vi ska flytta!! Har hittat en trea i ett område som heter Romberga här i Enköping. Lägenheten är ganska liten (66kvm) men den ska renoveras från gilv till tack i alla rum utom badrummet. Jag kommer att få välja mattor och tapeter i alla rum själv. Får ny parkett i vardagsrummet. Den kommer att bli så fin och mysig. Freddan får ett eget rum och verkar glad för det. Jag kommer att få ett eget sovrum och vardagsrummet kommer att bli leksaksfritt. Det ska bli så skönt. Det finns inget badkar i den nya lägenheten men det gör inget. Freddan får bada i balja och sen lära sig att duscha. Jag vill ej ha badkar heller då jag tänker att sätta in tvättmaskin. Har jag det blir det lite enklare att bara tvätta upp lite då och då och sen när jag ska tvätta mycket så kommer jag använda tvättstugan. Det finns en stor balkong som är inglasad. Kommer att vara toppen på somrarna.
Inflyttning blir då vid den första maj och jag längtar redan.

Inga kommentarer: