torsdag, januari 11, 2007

4 år sedan....

då låg jag på sjukhuset och var nybliven mamma. Kan inte fatta att tiden har gått så fort.
Idag är det Freddans födelsedag och han blev stora pojken. Synd att det går så många sjukdomar nu för kalaset idag blev lite folktomt :-( Men det är väl bara att vänja sig vid det. Jag är ju ganska ensam här uppe.
Har en vän med barn som hade kommit om det inte varit för att hela familjen var sjuka. Vi har också varir sjuka här hemma och det är sånna tider. Jag och Freddan hade det dock mysigt och trevligt tillsammans men jag leker inte som ett barn med honom.

Dagen i korthet: Vaknade 6.30 steg upp, väckte Freddan och gick ut i "snön" (som mest bestod av is) och skrapade rutorna för att köra iväg bilen till verkstad. Gick hem för att äta frukost. Plockade fram hans gamla trummor och spelade lite. Blombudet kom med blomma till Freddan (från gudmor), han blev riktigt glad för den och tycker att den är riktigt fin. Hämtade tårtan som han själv bestämt att vi skulle ha. Åt lunch, pratade med min mamma i telefon. Läste posten. Dukade fram fika och jag gav Freddan sitt paket. En radiostyrd bil. Vilken lycka. Vi körde den lite och fikade sen. Tårtan var mycket god men mäktig, chokladprinsesstårta. MUMS.
Dukade av och körde mer bil. Vi hade riktigt kul tillsammans.
På kvällen sen läste vi bok och tittade på tv och fikade lite kaka.
Freddan somnade gott kl 21.

Freddan ska bli firad mer i helgen och sen igen när vi är nere i skåne. Där ska han även få några julklappar och det är typ allt han tjatar om just nu. Tur att vi snart ska åka ner. Ska först bara ordna bilen så vi kan komma ner. Eller åtminstonde så jag kan ta mig till jobbet...

Går nu i tankarna på att köpa en helt ny bil... Strunta i den som jag köpte nyss och skaffa nytt. Inget avancerat men något som funkar utan problem.
Freddan ska till dagis ett par timmar i morgon och då ska jag kolla lite på bil, provköra innan jag bestämmer mig. Har redan ansökt om ett lån på banken som jag kan ta ut när jag hittat något jag vill köpa.

DET SNÖAR!!! Det började redan igår kväll och hade uppehåll under dagen men började nu igen. Det blir pulka för Freddan till dagis imorgon. Han blev alldeles lycklig när han såg att det var lite vinter i morse och när det började igen sa han bara: TJOHOOO!!!
Om det fortsätter som det snöar just nu hela natten så kommer det vara 15cm snö i morgon :-)

Inga kommentarer: