söndag, januari 28, 2007

8 dagar igen.

Jaha, 8 dagar sedan igen då.
Tar en stund att skriva om.

Förra helgen var vi ute i snön som kom då. Det ligger fortfarande kvar, det är jätte fint ute. Det kommer även helatiden lite nytt då och då så det stannar vitt och mysigt. Det ligger ca 20 cm snö ute nu. Solen skiner vissa dagar och det är runt 8 minus ute. Det är riktig vinter nu. Freddan älskar sin pulka och gillar att vara ute.
Jag har jobbat hela veckan och det har gått bra. Jag trivs bra på mitt jobb nu och det verkar som om dom trivs med att ha mig där. Jag ser liksom till att saker och ting händer på det stället. Finns många av dom som jobbar där och har jobbat länge som inte gör riktigt det dom ska göra. Men nu kommer orkanen Maria och sätter fart på stället. Tyvärr är det så att Peter tycker att det är lite jobbigt att ha Freddan bara för att jag ska jobba så jag försöker hitta en barnvakt som kan ta det kvällar jag jobbar mitt i veckan och någon helg då och då. Hittar jag det så kanske Peter kommer på att det är bra att ha Freddan även mitt i veckan ibland. Peter börjar skaffa lite saker så att Freddan får det lite roligare när han är där hemma men det går ju sakta. Peter ska även försöka sälja sin lägenhet och köpa större så att Freddan kan få ett rum även där. Hoppas att det händer snart. Barnvakt ska jag hitta i varjefall så att denna barnvakt kan Freddan då Peter inte kan.

Vi skulle åkt till skåne i fredags efter jag jobbat igentligen men jag blev sjuk och orkade inte köra så långt själv för jag var helt slut. Ont i halsen och lite feber tror jag, kollade aldrig. Men igår så mådde jag bättre men har fortfarande ont i halsen och är lite trött. Hoppas jag blir frisk nu idag eller i morgon på dagen för sen är det dags att jobba igen.

Magnus och jag är fortfarande tillsammans men vi har inte träffats denna veckan fast att han har haft semester... Jag vet inte riktigt varför men jag tror att han tycker det är jobbigt att komma hit bara för att träffa mig på kvällen en stund men det trodde jag man ville när man är tillsammans... Jaja, det verkar ändå som om detta inte kommer att hålla i länden så jag är inte ledsen, det är bara att leta efter en ny som passar lite bättre.
har dock inte berättat för Magnus än att jag tror att det inte kommer att hålla tänkte göra det idag. Får se om jag är singel igen ikväll eller om jag väljer att fortsätta med honom.

Jag har köpt en ny dator. Köpte den igår och det är en HP och verkar jätte bra. Använder den nu. Det var riktigt lätt att få igång den men sen kunde jag inte koppla upp den till internet igår då bredbandsleverantören hade stängt. Nu har jag pratat med dom och gjort de inställningar som behövdes. Det är en stationär dator med cd/dvd brännare, så nu kan jag göra allt själv. Jag köpte bara en 17" skärm men den är stor nog för mig, jag är ju van vid bärbar dator och dom är ju mycket mindre än så. Jag har nu på förmiddagen gjort alla inställningar så jag har fått den som jag vill ha den. Det är mycket att gå igenom och jag har säkert missat något men just nu funkar den som jag tänkt mig.
Jag köpte även en webbkamera så att jag kan visa film på msn och så. Det är ganska kul att visa ibland. Har fått allt att funka utan problem, så nu är det bara att tuta och köra.

Inga kommentarer: