måndag, december 18, 2006

Vill ha en pojkvän...

.. som jag älskar. Hoppas att det kommer snart.

Matte och jag har kommit överens att bara vara vänner. Det kommer ändå inte att funka mellan oss. Jag har insett det sen förra gången vi träffades. Vet ej om han känner det samma men jag tycker att det är bättre att avsluta det nu än att vänta, vill ej såra honom för mycket. Fast då vi inte haft ihop det så länge så har han inte hunnit få så starka kännslor. Då jag vet att jag inte kommer att få det ändå...

För ett par dagar sedan så fick jag kontakt med en kille som heter Magnus och är 2 år äldre än mig (för er som inte kan räkna eller inte vet min ålder så är han 28år)... Vi fick kontakt via intenet och en sida som heter E-kontakt. Vi bestämde att vi skulle träffas och det blev i söndags. Jag fick Peter att ta Freddan mellan 11-19, så jag hann med en snabb dejt. Kan säga att jag träffar gärna Magnus igen. Vi har bestämt att han ska komma hem till mig efter sitt jobb på torsdag och tar nog med sin hund då. En mycket snäll hund som heter Zingo.
Jag har en liten kännsla att detta kommer att bli bra. Det pirrar liksom i magen bara jag tänker på honom nu. Har inte kännt detta på evigheter...
Vi får se vad som händer i framtiden, vi har ju bara träffats en gång.

I fredags var jag på en anställningsintervju och ett par timmar senare så fick jag besked om att jobbet är mitt. Det är ett jobb på 75% och börjar som ett vikariat i ett år men under denna tiden så kommer det gå över till en fast tjänst. Det är på ett ålderdomshem som verkar jätte bra. Jag ska börja jobba den 2 januari och jag tycker att det ska bli skitkul. Jag kan knappt fatta det än.
Eftersom jag fick detta jobbet så måste jag skaffa en bil och måste då spara alla pengar jag kan så det blir inte en jultripp ner till Skåne.
Det får vänta tills i slutet av januari eller börja av februari. Det beror ju lite på mitt schema :-)

Julen blir alltså så här... Freddan med Peter och jag vet inte riktigt vad dom ska göra på julafton. Men jag har inget planerat. Det blir väl till att bara slappa och ta det lugnt. Jul kan jag fira nästa år riktigt ordentligt istället, då jag kan spara pengar hela året till det.

JAG ÄR LYCKLIG NU! Allt ordnar upp sig :-)

Inga kommentarer: