fredag, december 22, 2006

Ibland går det fort.

Träffade ju Magnus i fredags och han var här igår, sov över. Det var mysigt att ha honom här. Han hade med sig sin hund Zingo. Han kom innan Fredrik var i säng så dom fick träffas lite, samt att Fredrik fick veta att det var en hund i lägenheten.
Fredrik brukar normalt vara lite rädd för hundar men Zingo är så lugn så att det gick jätte bra. Han höll sig på säkert avstånd men var inte rädd. Busade lite med Zingo i morse och allt gick bättre än förväntat. Hoppas bara det håller i sig.
Magnus kom hit på kvällen efter jobbet och vi snackade och hade mysigt fram till kl 3 på morgonen sen somnade vi. Vaknade av Fredrik efter kl 8.30. Han åkte sedan hem vid 11 för att han skulle hinna lämna Zingo hemma och fixa lite innan jobbet.
Känner att jag kan räkna Magnus som min pojkvän nu. Han är helt underbart go och snäll. Saknar honom redan. Troligtvis kommer han hit ikväll igen. Längtar tills dess.

Övrigt i veckan som gått har jag jobbat, jobbat och jobbat. Känner mig fortfarande seg efter att ha sovigt en natt på jobbet. Det tar så på krafterna för att man sover inte riktigt så gott som man behöver, dessutom var jag tvungen att gå upp mitt i natten också... Då blir man riktigt slut. Nu är jag ledig fram till fredag (tror jag det var...) Sen är det hela nyårsafton och dagen. Då blir det i alla fall goa pengar. Det behövs kan jag säga.
Tur att jag har hittat ett fast jobb nu så jag kan pusta ut och inte jaga pass så jag får en lön jag klarar mig på, utan har en schemarad att gå på. Det gillar jag. Längtar lite tills den 2a januari då jag ska börja där, ska bli kul att träffa mina arbetskamrater och se vad det är för typer.
Nu är det bara en bil jag behöver. Fattar inte riktigt hur jag ska få råd med det nu innan jag börjar jobba. Finns inte en chans att jag får lån på banken till en bil redan, har ju inte skrivit papper än så det finns ju inga bevis att jag har fått det. Ska skriva papper den dagen jag börjar där. Måste hitta någon som kan låna 10000kr till mig. Jag vet ju att jag kan betala tillbaka nu när jag ska få månadslön.

Var och köpte julklappar till Fredrik idag. Han var med och fick välja. EN såg han inte så han kommer bli glad för den, men den stora lekte han med och fick välja själv. Han bara längtar tills julafton nu så han får leka med den. Jag köpte även en julklapp till mig från Freddan, han fick naturligtvis välja lite så den är från honom. Vi ska öppna tillsammans på julaftonsmorgon sen ska Freddan iväg med Peter och vara med honom till juldagen. Jag ska vara med Magnus, ska vi inte till hans föräldrar så firar vi ensamma, men det beror på om jag vågar träffa föräldrarna eller om jag fegar ur... Man vet aldrig. Vi får se när den dagen kommer.

Inga kommentarer: