tisdag, december 05, 2006

Helgen var toppen.

Ja, så var det. Helgen var toppen.
Peter hämtade Freddan på Fredagen efter jobbet och jag gjorde mig ordning. Tog tåget till Stockholm och där mötte jag Matte. Pendeltåget och buss hem till honom. Hela resan dit var jag så nervös att jag trodde jag skulle dö... Men det gick bra. Väl hemma hos honom kollade vi lite på idol. Efter det var det mat och sen film, The Davici Code, den var bra. Natten var toppen och censurerad...
På morgon så var det bara mysigt och alldeles toppen. Sen var det frukost och då passade vi på att se en film till, Pirates of the Caribbean 2: Död Mans Kista, den var också bra.
Efter det var det planering så jag kunde åka hem. Ville inte det och jag hade gärna stannat längre.

Freddan kom hem på lördagskvällen och vi käkade pizza och hade riktigt kul. Han kom i säng sent men det var ju lördag.
Söndagen var lugn och det var bara jag och Freddan. Jag blev lite förkyld och det blev värre ju längre dagen led.

Måndagen var lite jobbig då jag var riktigt förkyld och Freddan kräktes lite. Han blev piggare sen och på kvällen var han helt frisk igen och åt hur mycket mat som hellst.

På kvällarna, efter Freddan somnat, så har jag pratat med Matte i telefon och det tycker jag är trevligt, hade dock hellre sett att han var här så jag slapp telefonen men så här är det i början av ett förhållande. Vi har mycket gemensamt och han är himmla snäll. Hoppas att vi får träffas snart igen.

Idag har jag varit på ytterliggare en anställningsintervju och det var här i Enköping, på kommunen. Det var för ett hemtjänstjobb, kanske inte drömjobbet, men det är helt okej för mig. Får jag bara ett jobb så jag tjänar lite pengar så kan jag leva det liv jag vill, skaffa större lägenhet och en bil. Just nu är det detta som prioriteras, så jag och Freddan kan få det riktigt bra.

Inga kommentarer: