onsdag, november 29, 2006

Gå på dejt.

Peter ska ha Freddan mellan fredag till lördag, kanske längre.
Jag ska vara helt själv då, har inte varit det på mycket länge så jag ser fram emot det ganska mycket. Ska inte sitta hemma själv utan jag ska på dejt. Spännande men läskigt, jag har inte varit på det på länge av ett naturligt skäl. Innan Peter var jag inte heller på så många dejter, utan träffade mest killar på krogen eller på privata fester.
Vet ej riktigt vad jag ska förvänta mig av dejten utan det känns som om det är bättre att bara ta dagen som den kommer.
Han jag ska dejta bor i Sollentuna och heter Matte. Han är född 80 så vi är lika gammla. Vi har haft kontakt ett tag nu, först via passagens dejting sida och sen via msn och nu den sista tiden via telefon. Han verkar jätte trevlig och är söt, i alla fall på de bilder jag sett.
Tror att dejten kommer att gå bra, fast lite nervös är jag allt.

Igår skulle jag jobbat men med min vanliga tur så åkte Freddan på feber och jag var tvungen att stanna hemma. Jag ville så gärna jobba då det var länge sedan jag var där, saknar jobbet när jag går hemma så här. Det har jag inte gjort med andra jobb. Detta jobb på Alba har jag verkligen fastnat för, trivs väldigt bra där. Så jag hoppas just nu på att jag får en tjänst där eller i alla fall att jag får mer timmar där. Jag vet att det är några som ska sluta nu så jag hoppas bara att dom vill ta in mig mer.
Fast blir det inte mer där så får jag hoppas att det går bra på anställningsintervjuer. Jag var på en förra veckan och hoppas på ett possitivt svar. Dom skulle svara denna veckan. Idag ringde en dam från kommunen här i Enköping och bokade en intervju nästa vecka. Känns skönt att jag äntligen blir kallad till intervjuer, det var snålt med sånt förr men nu rullar det på, snart är det väll någon som vill anställa mig också.
Man får hoppas på det bästa.

Idag har jag migrän igen och det känns som om huvudet ska sprängas snart. Jag har bara en liten lampa tänd i köket och ändå tycker jag att det är ljust. Jag har ställt ner ljuset på datorskärmen till det minsta och det är helt okej men jag måste titta bort ibland. Hoppas att det försvinner lite innan det är dax för tv ikväll, det är ju LOST ikväll, sista avsnittet sen är det vinteruppehåll. Är så trött på detta att jag håller på att bli tokig.

Svammel svammel. Känner just nu att det bara går runt i skallen på mig och det är dax att sluta skriva. Har lite som måste göras innan jag kan natta Freddan, har ju en timme på mig nu när det är Bolibompa :-)

Inga kommentarer: