tisdag, maj 02, 2023

Fysio

Efter en lugn helg med min älskling så var jag hos en fysioterapeut idag.
Hon ställde en massa frågor om min historik och mina nuvarande problem. Efter det gjorde hon en kontroll av mina händer och fötter för att se hur det ligger till just nu.
Sen pratade vi om framtiden och vad jag gör hemma för att jag ska må bra. Så då nämnde jag mina stöd jag har till handleder och anklar, och att jag använder dom när jag känner behov.
Efter det så sa hon att jag inte bör gå tillbaka till mitt jobb under uppsägningen, utan ska vila upp mig till nästa, så jag inte skadar mig mer så jag inte kan vara där.
Hon skulle lämna in sin rekommendation till VC och sen ska jag höra av mig dit så jag kan få besked om den närmsta tiden.
Hon såg också att jag gör rätt i mitt sätt att vila och göra saker aktivt hemma.

Hennes undersökning av händerna triggade inte igång smärta, men i fötterna gjorde det. Inte så att jag inte kan stå och gå, men det känns att hon böjt och dragit i dom. Men det är så det är med ledundersökningar. 

Så jag ska fortsätta med mina promenader och även, när jag känner att jag kan, börja träna själv igen. Hon tyckte inte att hon kunde hjälpa mig bättre än jag kan själv just nu iallafall. Så jag ska inte börja där på någon sjukgymnastik nu, utan bara om det blir ännu värre. Detta borde dra sig tillbaka om jag inte belastar på det viset jag gjort på jobbet.

Så nu får jag se vad läkaren säger i veckan.

Inga kommentarer: