tisdag, maj 09, 2023

Dagarna går

Att gå hemma kan man tro blir lite långtråkigt, kan säkert vara det för vissa. Men jag har att göra.
Inte bara flytten och E som tar tid. Utan jag går en promenad varje dag, runt en timme går jag. Läsa och sitta vid datorn är också aktiviteter om utförs.
Idag var jag och handlade lite kläder till mig. Efter några tuffa år så ligger jag back med kläder och idag lyckades jag hitta lite. Vill ju ha lite snygga kläder nu när jag börjar nästa jobb.
Så blev en ny jacka och ett par snygga skor, inte finskor men snyggare än gympaskor. Blev även lite toppar. Allt här hemma börjar bli så slitet.
Har under flera år fått köpa kläder akut till mig när något verkligen behövs, men annars så har det bara varit barnen. Men nu kan jag äntligen prioritera mig själv också. Så denna våren har jag köpt några byxor, några bh:ar och sen även någon tröja. 
Även om jag inte är "rik" på något sätt så känns det bra att det inte är helt tomt på kontot varje månad heller. Att kunna köpa något när jag hittar det känns bra.
E får ju också nytt, men det behöver hon ju då hon växer som en tok. Men kul att se henne hitta sin stil och sånt där. Det är viktigt att kunna växa och utvecklas på det viset med. Att lära känna sig själv. Hon är ju på väg in i tonåren, bara ett år kvar nu.
Svårt att fatta att tiden går så fort... 
Flytt om en månad och i nya lägenheten blir det en nystart. Det behöver jag nu.

Inga kommentarer: